  • 11. Data: 2003-07-29 09:31:02
    Temat: Re: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jul 2003, berdycz wrote:
    [...]
    >+ A ja myślę, że to mogło być tak.
    >+
    >+ imię i nazwisko: Jan Kowalski
    >+ nazwa działalności: handel czym się da:-)
    >+ oznaczenie przedsiębiorcy: Jan Kowalski

    Ale przecież "oznaczenia przedsiębiorcy" się nie deklaruje,
    ono *z mocy ustawy* jest złożeniem nazwy oraz imienia i nazwiska
    (pomijając "formy prawne", jeśli mamy do czynienia ze spółką).
    W ww. przykładzie oznaczeniem byłoby "handel czym się da Jan Kowalski"
    i nie ma innej możliwości !!
    Ja pisałem o możliwości literalnej odpowiedzi na pytanie "czy
    nazwą DG może być imię i nazwisko", którą zaproponowano kiedyś
    w dyskusji... :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-07-29 11:07:16
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > Ale przecież "oznaczenia przedsiębiorcy" się nie deklaruje,
    > ono *z mocy ustawy* jest złożeniem nazwy oraz imienia i nazwiska

    Zatem winna jest "pani Krysia czy inny Jurek", że się zgodziła:-)

  • 13. Data: 2003-07-29 18:12:58
    Temat: Re[2]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 29 lipca 2003 o godzinie (13:07:16) napisano:

    b> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    b> wiadomo?ci
    b> news:Pine.WNT.4.56.0307291128170.-385809@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    b> Zatem winna jest "pani Krysia czy inny Jurek", że się zgodziła:-)

    Moze i winna, ale jak ktos bedzie mial pecha, to zastosuja wobec niego
    art. 88e prawa dzialalnosci gospodarczej:
    "2. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej podlega wykreśleniu
    także w przypadku, gdy organ ewidencyjny dokonał go z naruszeniem
    prawa. W tym przypadku stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu
    postępowania administracyjnego dotyczące wznowienia postępowania i
    stwierdzenia nieważności decyzji.
    3. Wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej następuje w
    drodze decyzji administracyjnej."

    PS. A po 31 grudnia 2003 nie bedzie juz ewidencji, tylko KRS i nie
    bedzie zadnych watpliwosci.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 14. Data: 2003-07-29 18:13:32
    Temat: Re[4]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 29 lipca 2003 o godzinie (08:08:25) napisano:

    K> Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl> napisał w wiadomości

    K> A kiedy weszly te przepisy ?

    Prawo dzialalnosci gospodarczej jest ustawą z 19 listopada 1999 r.
    Wczesniej byla ustawa z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności
    gospodarczej. Generalnie o dacie wejscia w zycie przepisow nowej
    ustawy mowi art. 100:
    "Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2001 r., z wyjątkiem
    przepisów art. 4 pkt 3 i 4, rozdziału 5 i 6 oraz art. 89, art. 90 i
    art. 98 ust. 1 i 2, które wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia
    ogłoszenia, oraz art. 13 w zakresie dotyczącym możliwości realizacji
    określonych obowiązków za pośrednictwem rachunku w spółdzielczej kasie
    oszczędnościowo-kredytowej, art. 79 oraz art. 88 ust. 2 i 3, które
    wchodzą w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia."

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 15. Data: 2003-07-29 19:23:12
    Temat: Re: Re[2]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik"
    > PS. A po 31 grudnia 2003 nie bedzie juz ewidencji, tylko KRS i nie
    > bedzie zadnych watpliwosci.
    Krzysztof jesteś pewien że te zmiany bedą po 31 12.2003r ?.Bo jakoś ostatnio
    pisze się nowych propozycjach że może nie wszyscy przedsiębiorcy bedą w KRS
    .
    Pozdrawiam Wiola

  • 16. Data: 2003-07-29 19:25:04
    Temat: Re[3]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

> [...]

    KAZ> "2. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej podlega wykreśleniu
    KAZ> także w przypadku, gdy organ ewidencyjny dokonał go z naruszeniem

    Aby bylo jasne - nie twierdze, ze Twoi znajomi zostali wpisani z
    naruszeniem prawa. Mozliwe, ze wpisy maja za czasow starych zasad
    ewidencjonowania (nota bene bardziej liberalnych niz obecnie).

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 17. Data: 2003-07-29 19:25:14
    Temat: Re[5]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Podejrzewam, ze Twoi znajomi pewnie byli wpisani za czasow starej
    ustawy o dzialalnosci gospodarczej. Masz tam bowiem art. 12 o
    brzmieniu:
    "(...) 2. Oznaczenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać nazwę
    (firmę) _lub_ imię i nazwisko przedsiębiorcy oraz zwięzłe określenie
    rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej.
    3. Przedsiębiorca prowadzący działalność wytwórczą jest obowiązany
    zamieszczać na wyrobach wprowadzanych do obrotu oznaczenia
    zawierające:
    1) nazwę (firmę) _lub_ imię i nazwisko producenta i jego adres,
    2) nazwę lub symbol wyrobu, niezależnie od oznaczeń wymaganych na
    podstawie odrębnych przepisów.
    4. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do pieczątek i druków
    używanych przy prowadzeniu działalności gospodarczej."

    To jesli chodzi o stosowanie oznaczenia w dzialalnosci. Jesli chodzi o
    mozliwosc rejestracji, sprawa wygladala nastepujaco:
    Art. 15:
    "1. Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do ewidencji działalności
    gospodarczej _stosownie_ do zgłoszenia."
    I art. 16:
    "1. Zgłoszenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1, powinno zawierać:
    1) oznaczenie przedsiębiorcy i jego siedziby (miejsca zamieszkania),
    (...)".

    I sprawa jasna - kiedys nie okreslano, co to jest to oznaczenie
    przedsiebiorcy, wiec moglo sobie byc dowolne. Tylko, ze rozdzial o
    zasadach wpisow do ewidecji nie obowiazuje juz od 1 stycznia 2001
    czyli od prawie trzech lat! Chyba czas, zeby pani Krysia przeczytala
    ustawe... :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 18. Data: 2003-07-29 19:28:12
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 29 lipca 2003 o godzinie (21:23:12) napisano:

> [...]
    WP> pisze się nowych propozycjach że może nie wszyscy przedsiębiorcy bedą w KRS

    Na razie wyraznie w ustawie jest napisane, ze obowiazuje tylko do 31 grudnia
    2003 roku. Ale przeciez moze tak byc, ze w ostatniej chwili znowu
    przesuna termin. W koncu nikt nie wie co ustawodawca raczy uchwalic...

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 19. Data: 2003-07-29 19:52:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ PS. A po 31 grudnia 2003 nie bedzie juz ewidencji, tylko KRS

    Przypomina mi to oświadczenie pewnego premiera: "nie ma
    powodzi". Ale coż, trzymamy cię za słowo ;) !
    (i szykujemy czterocyfrową kwotę "wpisowego" :[)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2003-07-29 20:28:06
    Od: Jacek <j...@h...pl>

    In article <bg3rpi$82m$1@atlantis.news.tpi.pl>, p...@t...pl says...
    > Witam,
    > mam pytanko czy moge zarejestrowac DG ktorej nazwa bedzie moje imie i
    > nazwisko tylko i wylacznie ???

    Moj znajomy wlasnie tak zarejestrowal dzialalnosc w marcu, bez zadnych
    problemow.

    Pozdrawiam, Jacek G.