  • 11. Data: 2006-04-18 19:14:54
    Temat: Re: 50% uzysku dla freelancerów i nie tylko
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek 18 kwiecień 2006 15:57, gdy Vancerz napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Minister finansow rzadu Prawego i Sprawiedliwego Zyta Gilowska
    > zapowiedziala, ze zamierza odebrac tworcom 50% kosztow uzyskania
    > przychodu.

    I bardzo dobrze. Niby dlaczego dla praw autorskich ma być większy KUP?
    Raczej mniejszy powinien być, bo przecie zazwyczaj tworzą bez kosztów
    finansowych.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2006-04-18 20:18:25
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    > A ja sie tam troche ciesze, bo mnie na dziendobry zabieraja 22% vatu i

    VAT płaci Twój klient, nie Ty!
    Przeczytaj definicję podatku VAT
    To tak w kwestii formalnej ;-)

  • 13. Data: 2006-04-18 21:11:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Apr 2006, Marek wrote:

    > VAT płaci Twój klient, nie Ty!

    :)
    Ino klient nie chce zrozumieć człowieka i dołożyć 22% ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2006-04-18 21:14:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Apr 2006, Tristan Alder wrote:

    > I bardzo dobrze. Niby dlaczego dla praw autorskich ma być większy KUP?
    > Raczej mniejszy powinien być, bo przecie zazwyczaj tworzą bez kosztów
    > finansowych.

    ...nie licząc ST.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-04-18 23:09:33
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > :)
    > Ino klient nie chce zrozumieć człowieka i dołożyć 22% ;)

    ano dokladnie... nie chce...

    a jak ma kupujacy wybrac miedzy 1100 (dzielo z 10% podatkiem) a 1400 (DG
    z 19% dochodoqwego i 22% vat) to ktora wersje wybierze?

    A obie osoby/wykonawcy zarobia tyle samo na reke...

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 16. Data: 2006-04-19 01:48:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Dlaczego zawisc? Mowie co mysle - umowy o dzielo to powazna konkurencja

    Zawiść. Mentalność psa ogrodnika. Wredota typowa dla tak zwanych
    "polaczków".

    > dla mnie, a konkurencja bierze sie z roznicy miedzy podatkiem 10% a
    > 40%...

    Więc postulujesz, żeby innym podatki podnieść? Ech, zawistny i głupi...

    > Trudno. Teraz beda mogli zalozyc DG. Im mniejsza roznorodnosc
    > "podatnikow" tym wieksze uproszczenia. Jeszcze zeby wszycy musieli byc
    > vatowvami to bym mial w koncu problem z podpisywaniem umow z glowy ;)

    Eeetam, upaństwowić wszystko - dopiero będzie prosto. I zero konkurencji.

  • 17. Data: 2006-04-19 01:51:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > I bardzo dobrze. Niby dlaczego dla praw autorskich ma być większy KUP?
    > Raczej mniejszy powinien być, bo przecie zazwyczaj tworzą bez kosztów
    > finansowych.

    Serio? No popatrz... Znaczy się jak nie mam DG to prąd mnie nie
    kosztuje, telefony mnie nie kosztują, miejsce pracy mnie nie kosztuje, a
    i komputery oraz dojazdy mam gratis?

    Weź pomyśl trochę...

  • 18. Data: 2006-04-19 01:56:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > ano dokladnie... nie chce...
    >
    > a jak ma kupujacy wybrac miedzy 1100 (dzielo z 10% podatkiem) a 1400 (DG
    > z 19% dochodoqwego i 22% vat) to ktora wersje wybierze?

    > A obie osoby/wykonawcy zarobia tyle samo na reke...

    No i właśnie dzięki takim tłumokom PIS wygrał, bo się ludzie dali
    ogłuszyć nowomową i propagandą "znikających dóbr"...

    Primo: niektórzy na umowę o dzieło nie chcą lub nie mogą się rozliczyć,
    bo z jakichś powodów muszą mieć fakturę. I ja wtedy nie mam klienta i
    nie mam zysku.

    Secundo: podlicz sobie, ile byś płacił, jakbyś nie mógł odliczać VATu
    ani w ogóle niczego "w koszta" wpuszczać. Wtedy pogadamy.

  • 19. Data: 2006-04-19 08:14:19
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Więc postulujesz, żeby innym podatki podnieść? Ech, zawistny i głupi...

    Wiesz, nie widze relnych szans obnizenia podatkow, wiec jedyny sposob
    wyrownania to wyrownanie w gore. Trudno.

  • 20. Data: 2006-04-19 08:19:03
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No i właśnie dzięki takim tłumokom PIS wygrał, bo się ludzie dali
    > ogłuszyć nowomową i propagandą "znikających dóbr"...

    Ale cos zle napisalem? Takie sa fakty - czysta matematyka, nie polityka.
    1000 zlotych + 10% to mniej niz 1000 zlotych + 40% -- nie zmienisz tego
    nawet dyrektywa unijna, nie mowiac juz o dekrecie ;)

    > Secundo: podlicz sobie, ile byś płacił, jakbyś nie mógł odliczać VATu
    > ani w ogóle niczego "w koszta" wpuszczać. Wtedy pogadamy.

    Biorac pod uwage moja branze, gdzie moja praca nie pochlania kosztow
    wlasciwie to place pelny vat. Czyli jak zarobie w ciagu roku, dla
    uproszczenia 61 tysiecy to musze oddac wlasciwie cale 11 tys vatu oraz
    10 tys podatku (upraszczajac, ze 19%), gdy na umowe o dzielo od tej samj
    kwoty oddalby, 6 tys.

    Podliczylem, i co ty na to? :>