    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[6]: Jak to jest z SC teraz???
    Date: 27 Dec 2002 20:04:06 +0100

    Witam.

    >Jacek napisal:
    J> No "tu i teraz" istnieje taki obowiązek,tylko odroczony.

    To prawda. Ale dla czlowieka z ulicy prawo "ktore jest, ale nie
    jeszcze nie obowiazuje" to jednak prawo, ktorego nie ma. Zauwaz, ze ja
    z Toba nie spieram sie w kwestiach teoretycznych, prawnych, bo masz
    calkowita racje - chodzi mi, takze w dalszej czesci postu, o wzgledy
    praktyczne.

    >Krzysztof A. Ziembik napisal:
    >Twierdzisz, ze w kazdej sytuacji jesli nie przekracza sie okreslonego
    >obrotu spolka jawna nie ma sensu?

    >Jacek napisal:
    >Jeśli ktoś widzi sens założenia spółki jawnej (gdy nie musi) to niech
    >zakłada.Może są jakies sutuacje w których jest to lepsze rozwiązanie,ale
    >w tym momencie ja ich nie widzę.

    Jesli nie bedziemy patrzec tylko od strony prawnej, to sens sie
    pojawi. Zauwaz, ze wiele osob, moze nawet nieswiadomie, uwaza spolki
    handlowe za wieksze i "powazniejsze" niz pojedynczych przedsiebiorcow,
    niezaleznie od tego, jak jest w istocie i jak ma sie do tego sytuacja
    prawna podmiotu.
    Nie naleze do takich osob, ale efekt ten zauwazylem i nie potrafie go
    pominac jako argumentu odrozniajacego s.c. od s.j. :)

    >Jacek napisal:
    J> Zapomniałeś o odpowiedzialności?

    Nie zapomnialem, ale nie o ten element wiarygodnosci akurat mi szlo.
    Chodzi mi o strone marketingowa, prestizowa (czy jak ja tam nazwac).
    W powszechnym odbiorze sp. z o.o. jest bardziej wiarygodna od s.c. i
    juz. Nie pisze tego, bo tak sobie wymyslilem, tylko na podstawie
    rozmow z moimi i nie tylko moimi kontrahentami. Moze, jak wszysycy
    beda w jednym rejestrze, to cos sie zmieni, ale nie sadze.

    Nie jest to chyba zjawisko odosobnione. Jesli sobie dobrze
    przypominam, w USA oprogramowanie jakiejs firmy dla biznesmenow
    sprzedawalo sie slabo, do momentu, az jego cena nie wzrosla z 50
    dolarow do ponad 350. Dopiero wtedy oprogramowanie to zaczelo byc
    wiarygodne... :)

    >Gotfryd napisal:
    >...bo nie dowierzają wspólnikom... ?
    > Przykre - ale przy kwotach rzędu całożyciowych dochodów
    > chyba jednak prawdziwe... !

    Racja, i tak bywa.

    > To że punkt widzenia niektórych "księgokratów" może być
    > taki jak mówisz :) znamy na przykładzie VAT. Ale chyba
    > nie on jest najważniejszy :)

    Pewnie, ze nie. A o jaki przyklad VAT Ci chodzi, bo nie kojarze?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl