    From: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[8]: Jak to jest z SC teraz???
    Date: Sat, 28 Dec 2002 09:35:52 +0100

    On Sat, 28 Dec 2002, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...Jacek...]
> [...]
    >+
    >+ Ja nie mowie o ludziach z ulicy, tylko przedsiebiorcach, ktorzy
    >+ zawieraja umowy, sa kontrahentami, itd. Czy chcesz czy nie, maja
    >+ jednak nieco wyzsza swiadomosc prawna niz konsumenci.
    >+
    >+ > I dlaczego akurat ta podpadająca pod KSH ma być lepsza od np
    >+ J> cywilnej.Ja osobiście wolę OF a nie jakieś bez odpowiedzialności
    >+
    >+ Ja tez, jesli Cie to pocieszy :), co nie zmienia faktu, o ktorym tu
    >+ dyskutowalismy, ze sporo (wiekszosc?) osob postrzega inaczej.

    Ale wyszło ci z tego, że świadomość prawna "Kowalskiego z ulicy"
    jest wbrew poprzedniemu akapitowi wyższa niż przedsiębiorców,
    niezależnie od przyczyn :)

    >+ I w miare logicznym wyjasnieniem jest to, ze liczy sie ten "nadzor
    >+ sadowy" albo podleganie pod prawo handlowe. Bo coz do cholery innego?

    Niczym nie uzasadnione, solidnie wkorzenione przekonanie
    wynikające z większego obycia z kontaktami spółka-spółka ?
    Taki księgowy wie, że "oni" robią wszystko dokładnie tak
    samo jak on. Kiedy się dowie że "mały prywaciaż" magazynu
    nie prowadzi ale ma za to ("podatkową") ewidencję wyposa-
    żenia - to przestaje się pewnie czuć :]
    [...]
    >+ J> To co napisałeś wyżej to
    >+ J> umiejętny markieting,a nie rzeczywista wartość.
    >+
    >+ Umiejetny marketing wykorzystuje naturalne odruchy ludzkie. To nie ma
    >+ nic wspolnego z rzeczywista wartoscia - ale wlasnie to Ci probowalem

    Zgadza się - ani Enron ani Stocznia (ile to nasze banki wtopiły ?
    4,5 miliarda ?) nie są w stanie zmienić myślenia *wszystkich*.

    [...socji- i psycho-...]
    >+ OK. Racja, to grupa pl.soc.prawo.podatki.

    Ano, NTG... :)

    >+ Serdecznie pozdrawiam,

    Wzajemnie, Gotfryd