    From: "weronika" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Allegro - oplaty za prowizje - firma niemiecka
    Date: Mon, 2 Aug 2004 09:30:03 +0200

    Uzytkownik "Janusz" napisal w wiadomosci :>
    > Troche wiecej informacji.
    >
    > Prowadze firme w Niemczech http://www.emedia-technology.de
    > Swoje towary sprzedaje rowniez poprzez niemiecki eBay jak i rowniez
    > polskie Allegro. Z Allegro otrzymuje, poczta do mnie do Niemiec, fakture
    > VAT za prowizje od sprzedazy, za wystawienie towaru na aukcji, itd. z
    > polskim podatkiem 22% VAT. Wlasciwie to wszystko.
    >
    > Pozdrawiam serdecznie
    >
    > Janusz

    VAT

    Jesli Allegro przy fakturowaniu swoich uslug ( bo wg mnie Allegro swiadczy
    uslugi- towary natomiast sprzedajesz Ty)- potraktowalo Cie jak :
    1. osobe fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci
    2. unijnego uslugobiorce uslugi, ktorej miejscem wykonania jest Polska (
    czyli nie uslug elektronicznych i in wylaczonych z zasady ze miejscem
    swiadczenia jest siedziba nabywcy uslugi)
    3. albo podmiot unijny, ale zarejestrowany w Polsce ( czyli
    funkcjonujacego jak podmiot krajowy)
    - to naliczajac 22% Vat zrobilo prawidlowo i jakos wiecej mozliwosci
    uzasadnienia dlaczego masz na fakturze 22% VAT nie przychodzi mi teraz do
    glowy.
    No i pomijam fakt, ze Allegro moglo zrobic zle naliczajac 22%- ale o tym
    wspomnialam w poprzednim swoim poscie ;):)
    weronika

    "Pewnik: Nie ma pewnika dla podatnika"