    From: "666" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Aneks do akt notarialnego !?
    Date: Sat, 23 Nov 2002 11:39:49 -0000

    Gdzies tam było podobnie, i wystarczyło osiwadczenie małzonków, czyli być może
    pódźcie do notariusza i złóżcie takie wspólne oswiadczenie z podpisem pewnym.
    Ale co US to US ...
    JaC

    > Bo mogę zaoszczedzić pare stów podatku na tym :-) .
    > A tak na poważnie to US kaze na zapłacić podatek bo podam na przykładzie:
    kawalerskie mieszkanie męża (kupione z ulga od spółdzielni) zostało sprzedane po
    dwóch latach użytkowania za np. 60 zł.
    > Jako małżenstwo kupilsmy wieksze min z pieniędzy uzyskanych za sprzedaż tamtego za
    np. 100 zł .
    > No a urząd zinterpretował to tak, że do nowego każde z nas włożyło swoją część po
    połowie czyli 50 zł.
    > A od 10 zł różnicy trzeba zapłacić podatek, chyba ze spożytkujemy te 10 zł w ciągu
    2 lat na cele mieszkaniowe.
    > No i jakoś tam uzbieraliśmy rachunki na ta kwotę.
    > Ostatnio mąż został wezwany i do US w celu przedłożenia rachunków i kochany :/ US
    podzielił je na 2 bo jest wspólnota i połowe kosztów poniosł zona wiec oni mu mogą
    zaliczyc jesynie 5 zł jako wydatek na ten cel a od pozstałych 5 zł podatek + odsetli
    za 2 lata :((.
    > No chyba ze w akcie stałoby czarno na białym ze "srodki pochodzace ze sprzedazy
    poprzedniego mieszkania zostaly przeznaczone na kupno nowego" a niestety tego
    sformułowania tam nie ma.
    > Na logikę sprawa jest jasna wiadomo ze poszło na mieszkanie a nie do skarpety zeby
    sie dorobic i "skarb państwa oszukać" .