  • Data: 2020-01-09 22:22:38
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-01-09, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > A tak przy okazji - dotychczas konkretny urząd skarbowy
    > miał jeden numer konta do podatku powiedzmy dochodowego
    > i na to konto wpadały wpłaty od wielu płatników dla wielu podatników
    > i własne podatki.
    > Domyślam się, że w ramach danego urzędu jakieś oprogramowanie
    > sortowało czy przyporządkowywało te wpłaty wg danych
    > z formatki przelewu do konkretnego podatnika, miesiąca itp
    > Czy teraz jak rachunków w NBP się zrobilo co najmniej tyle co płatników
    > to jest to łatwiej obrabiać czy trudniej?
    > Co ta zmiana dała fiskusowi?

    Jest to przerzucenie rozliczeń na NBP defacto.
    Wcześniej to były konta "per urząd skarbowy", który widział "urząd"
    i tylko on.

    Z własnego doświadczenia to odczułem. Zapłaciłem podatek PIT-4 mieszkając
    jeszcze w miejscu X, a w kolejnym roku, po rozliczeniu rocznym dostałem
    pisemko z żądaniem zapłaty tegoż podatku z miejsca Y (bo się przeprowadziłem
    i zmieniłem US). Wystarczył telefon z wyjaśnieniem i sobie urzędy powyjaśniały,
    ale jak widać nie był to pełen automat.

    A teraz masz przypięte saldo do podatnika.
    I też podatnik się nie rąbnie, bo ma jedno swoje konto.
    I nie musi konta zmieniać przy przeprowadzkach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com