  • Data: 2020-01-10 12:53:54
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    .org...
    On 2020-01-09, cef <c...@i...pl> wrote:
    [...]

    >Jest to przerzucenie rozliczeń na NBP defacto.
    >Wcześniej to były konta "per urząd skarbowy", który widział "urząd"
    >i tylko on.

    Myslisz, ze to bedzie latwiej?
    Zakladam ze pieniadze NBP i tak wrzuci na jakies zbiorcze konto,
    a US bedzie mial tylko szczegolowy wykaz wplywow z numerem "subkonta".

    W efekcie zamiast sobie rozksiegowac po identyfikatorze platnika (nip,
    pesel) beda rozksiegowywali po 26 cyfrowym nr konta, takie ulatwienie
    :-)

    Ale:
    -wewnetrznie pewnie cos tam przytna, i im zostanie 8-10 cyfr,
    -beda mieli jeden identyfikator platnika, a nie kilka, jak platnik
    roznie wplaci ..

    >Z własnego doświadczenia to odczułem. Zapłaciłem podatek PIT-4
    >mieszkając
    >jeszcze w miejscu X, a w kolejnym roku, po rozliczeniu rocznym
    >dostałem
    >pisemko z żądaniem zapłaty tegoż podatku z miejsca Y (bo się
    >przeprowadziłem
    >i zmieniłem US). Wystarczył telefon z wyjaśnieniem i sobie urzędy
    >powyjaśniały,
    >ale jak widać nie był to pełen automat.

    I pewnie na tym wyjasnianiu zaoszczedza.

    Ale ... dawniej US mogl miec baze obrotow na swoich kontach.
    Teraz to bedzie ogolnopolska. Im wieksza baza, tym trudniej :-(

    Ale pewnie ogolnopolskiej dorobili sie wczesniej, teraz im odpadnie
    jeden identyfikator :-)

    Byc moze zaoszczedza tez na informatykach terenowych, bo starczy
    centralny ...

    >A teraz masz przypięte saldo do podatnika.
    >I też podatnik się nie rąbnie, bo ma jedno swoje konto.
    >I nie musi konta zmieniać przy przeprowadzkach.

    Ale US to nie obchodzi, ze podatnikowi bedzie lepiej :-)

    Na tych przeprowadzkach ich chyba nie rąbali ?
    Przeniesc firme, zmienic US, moze cos sie zgubi ... ale bardziej
    podejrzewam, ze sie zgubi platnosc i przysla kontrole do wyjasnienia.
    A pewna centralizacja byla juz wczesniej.

    Czyzby pierwszy raz pomysleli o dobru podatnika ?

    J.