  • Data: 2020-01-10 13:18:53
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-01-09 o 21:07, J.F. pisze:

    >Myślę, że samo sortowanie jakoś ogarną, ale bardziej ciekawi mnie
    >jak fizycznie ten problem rozwiązali?
    >Czy dopiero będą się te rachunki automatycznie tworzyć po wpływie na
    >dany rachunek?

    Przy wplacie to raczej nie, bo na jaki rachunek wplacic ?
    Najpierw "rejestracja".

    >Czy dla wszystkich znanych NIP i PESEL pozakładali te rachunki?

    Kto wie - to by mialo sens

    >Czy utrzymanie takich pustych kont jest bezproblemowe?

    Kosztuje w zasadzie tyle, co pamiec dyskowa i backupowa.

    Podejrzewam ze NBP im i tak ksieguje na jedno, bo mieliby skonczyc z
    milionami kont, i po jednym przelewie robic na jakies zbiorcze konto ?

    Choc z ksiegowego i bankowego punktu widzenia ... chyba dobrze by bylo
    zaksiegowac nalezna kwote z deklaracji, byloby od widac czy zalega.
    Ale co - przelew zrobic na zbiorcze konto US ? A jak pieniedzy nie
    bedzie ?
    Debet u podatnika, zysk w US ? :-)

    US chyba tez przyzwyczajony, zeby sobie w rejestrze dopisywac kwoty
    nalezne, a obok wplacone i porownywac sume roczna.

    Summa summarum - chyba niewiele im to dalo.
    Ale jesli bedzie mniej pomylek czy wyjasniania - to juz maja zysk.

    Wiele firm ma podobnie - sub/konto indywidualne klienta, i jakos nie
    maja problemu, a raczej zysk.

    J.