  • Data: 2020-01-11 20:30:46
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-01-11, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Bo jak będę płacił PIT4 czy PIT5 czy VAT to
    > zapłacę na rachunek wygenerowany po NIP dla działalności.
    > A jak pożyczę prywatnie dużo pieniędzy albo
    > przyjdzie mi zapłacić mandat, to raczej wpłacę na rachunek
    > wygenerowany po PESELu. Tak ja interpretuję
    > ten art ordynacji.

    To moim zdaniem niepoprawna interpretacja.

    https://www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy/

    ---
    Wystarczy, że podasz:

    PESEL, jeśli jesteś osobą fizyczną:
    * nie prowadzisz działalności gospodarczej
    * lub nie jesteś zarejestrowanym podatnikiem VAT
    NIP, jeśli:
    * prowadzisz działalność gospodarczą lub jesteś podatnikiem VAT
    * lub jesteś płatnikiem podatków, składek na ubezpieczenie społeczne i / lub
    zdrowotne
    ---

    Czyli jak prowadzisz DG lub jesteś VAT-owcem, to płacisz
    zawsze wg NIP. Niezależnie od podatku opłacanego

    Przy czym:
    Mikrorachunek obowiązuje dla PIT, CIT i VAT.
    Ew. pewnie odsetki z nimi związane (ale to by trzeba sprawdzić).
    Dalej na stronie czytamy:

    ---
    Na jaki rachunek wpłacisz podatki inne niż PIT, CIT i VAT

    Podatki inne niż PIT, CIT i VAT wpłacisz na dotychczasowych
    zasadach, czyli na rachunki podatkowe urzędów skarbowych,
    zgodnie z wykazem numerów rachunków bankowych urzędów skarbowych
    Krajowej Administracji Skarbowej (obowiązującym od 1 stycznia
    2020 r.). Znajdziesz tam również szczegółowe objaśnienia, na który
    rachunek wpłacać poszczególne podatki.
    ---

    Czyli inne podatki, po staremu :)
    Jeszcze.