  • Data: 2020-01-12 12:23:16
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-01-12, 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    [...]

    > NIPem SC, mam niby NIP dla DG, ale nigdy go nie użyłem w obrocie
    > gospodarczym

    Ale formalnie prowadzisz DG, tak?

    > NIPem SC, ale dlaczego za moje prywatne zobowiązania typu darowizna Maybacha
    > od nieżyjącego już obcego mi emeryta mam wysyłac z NIPem SC, a nie swoim
    > PESELem?

    Ty się nie posługujesz PESELem, a przynajmniej nie powinieneś wg ustawy.
    W świetle ustawy jesteś przedsiębiorcą (prowadzisz działalność gospodarczą
    w formie spółki), więc w kontakcie z Urzędem posługujesz się odpowiednim
    dla dokumentu numerem NIP (spółki gdy płatnikiem jest spółka, swoim,
    gdy płatnikiem jesteś Ty).

    A tu rozwinięcie dot. mikrorachunków:
    https://www.taxe.pl/blog/802/kolejne-watpliwosci-zwi
    azane-z-funkcjonowaniem-mikrorachunku-przeznaczonego
    -dla-wplat-niektorych-podatkow/
    na dole artykułu jest omówiony Twój przypadek.

    ----
    Przykład 1

    Dwóch wspólników Nowa S.C. wygenerowało dla siebie mikrorachunek. W pierwszej
    kolejności
    na stronie generatora wspólnicy wpisali NIP spółki. Generator wykreował mikrorachunek

    dla spółki cywilnej, który posłuży w tym wypadku do zapłaty zobowiązań i zaległości
    spółki w zakresie podatku VAT, ale i w podatku PIT-4R, jeżeli spółka zatrudnia
    pracowników (jest płatnikiem podatku od wypłaconych wynagrodzeń).

    W drugiej kolejności wspólnicy na stronie generatora wpisali swoje numery NIP.
    Generator
    wykreował po jednym mikrorachunku dla każdego wspólnika odrębnie, na który będą oni
    uiszczać zobowiązania i zaległości, jako wspólników spółki, ale też wynikające
    z innych dochodów, które mogą uzyskiwać poza spółką.
    ----

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com