eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdmowa skasowania opłaty skarbowej na wekslu, czyli wykrakałem. › Re: Bank, raport (było: Odmowa skasowania opłaty skarbowej)
  • Data: 2006-09-15 20:01:17
    Temat: Re: Bank, raport (było: Odmowa skasowania opłaty skarbowej)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Sep 2006, cyklista wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^
    [...]
    > Bardzo mnie zainteresowali ci tłumacze przysiegli, bo mając takiego
    > w rodzinie obyło by sie u mnie bez wizyty w banku.

    Poproszę o komentarz, ale chyba za bardzo chcesz uprościć :)
    Mi się nasuwa taka uwaga - uprawniony jest "urząd", nie "urzędnik".
    Nie odnoszę się do tłumaczy jako takich, bo nie wiem, ale do faktu
    *kiedy* dana osoba "może".

    Krótko mówiąc, IMO urzędnik reprezentuje urząd w trakcie wykonywania
    czynności urzędowych: jak mniemam np. notariusz może mieć "sesję
    na wyjściu" (poza biurem), nie wiem czy tak może być z tłumaczem,
    raczej nie z nauczycielem (jeśliby tym "urzędnikiem" został): po
    prostu trzeba by jak poprzednik pisał iść "do szkoły" :) (a nie
    do nauczyciela). Panienka z okienka (z poczty, z banku) nie ma
    uprawnień żeby zabrać pieczęć do domu i w domu komuś podstemplować
    weksel, mówiąc innymi słowami i na przykładzie.
    Niemniej - ciekawe :) (i ciekawe kiedy taki tłumacz "pełni
    czynności" - o ile je pełni).

    Już sobie to przemyśliwałem tak: jak jednemu z drugim przyjdzie
    jakiś Sanepid i da w kość, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby
    w ichnim urzędzie znienacka następnego dnia pojawił się jakiś
    szwagier z prośbą o skasowanie znaczków na wekslu ;)
    Ale samego kontrolera tak IMO potraktować nie można - nie jest
    "w urzędzie" (i być może pieczęci nie ma, pieczęć do dokumentu
    upoważniajacego do kontroli przyłożyli mu "w urzędzie" właśnie).
    Liwiuszu, dobrze piszę czy coś pokręciłem?

    pzdr, Gotfryd