  • 1. Data: 2002-04-15 15:49:20
    Temat: Bankowe konto internetowe
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Założyłem firmowe konto internetowe w mBanku. Ponieważ odsetki zalicza się
    do dochodów i podlegają opodatkowaniu w jaki sposób mogę je ewidencjonować.
    Co miesięczny wyciąg przysyłany tradycyjną pocztą niestety jest płatny. Czy
    mogę sam na podstawie danych z interentu (ew. wydruk strony) jak np. dowód
    wewnętrzny ewidencjonować odstetki, czy musi być to wyciąg potwierdzony
    przez bank?

    Adam
    a...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-04-15 19:45:52
    Temat: Re: Bankowe konto internetowe
    Od: "Piotr R." <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > wewnętrzny ewidencjonować odstetki, czy musi być to wyciąg potwierdzony

    Moim zdaniem wydruk i DW co miesiąc wystarczy.
    Piotr R.

  • 3. Data: 2002-04-15 20:43:25
    Od: "Lukasz" <l...@b...waw.pl>

    Użytkownik "Piotr R." <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ewidencjonować.

    Co ty?
    Chcesz dwa razy placic podatek?
    Przeciez i tak bank od twoich odsetek (dzieki Belce) odprowadza podatek
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 4. Data: 2002-04-15 20:53:44
    Od: "Piotr R." <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Co ty?
    > Chcesz dwa razy placic podatek?
    > Przeciez i tak bank od twoich odsetek (dzieki Belce) odprowadza podatek

    No fakt. Więc jak to jest?
    Przecież odsetki trzeba (było?) wpisac do KPR?

    Piotr R.

  • 5. Data: 2002-04-15 21:13:48
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Co ty?
    > Chcesz dwa razy placic podatek?
    > Przeciez i tak bank od twoich odsetek (dzieki Belce) odprowadza
> [...]

    Bekowe nie dotyczy rachunków firmowych.

  • 6. Data: 2002-04-15 21:19:30
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 15 Apr 2002 22:53:44 +0200, w <a9fejp$js3$1@news.tpi.pl>, "Piotr
    R." <i...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No fakt. Więc jak to jest?
    > Przecież odsetki trzeba (było?) wpisac do KPR?

    Odsetki od rach. firmowych wpisujesz do KPiR.
    W przypadku mBanku jednak powinno zamówić się wyciąg, ponieważ zrzut
    ekranu w przypadku tego banku to raczej marny dokument.

    Generalnie lepiej jest używać Inteligo, które zdecydowanie lepiej
    nadaje się jako rachunek firmowy. Konto w mBanku lepiej jest
    potraktować jako dodatkowe.

  • 7. Data: 2002-04-15 22:22:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Apr 2002, Adam wrote:

    >+ Założyłem firmowe konto internetowe w mBanku. Ponieważ odsetki zalicza się
    >+ do dochodów i podlegają opodatkowaniu w jaki sposób mogę je ewidencjonować.

    Dyskusje tu bywały... i to zaciete :)
    [...]
    >+ mogę sam na podstawie danych z interentu (ew. wydruk strony) jak np. dowód
    >+ wewnętrzny ewidencjonować odstetki, czy musi być to wyciąg potwierdzony
    >+ przez bank?

    A oni mają TYLKO wydruk strony ?? -:O (to ja poczekam może
    aż zrezygnują z notariusza... ;> i zdejmą ze strony propozycję
    posyłania ORYGINAŁU (!) wpisu :>, dzięki za info[1])
    IMHO nie musi być potwierdzony przez bank: mam Inteligo, dokument
    zdecydowanie ładny :) z cytatem "dokument elektroniczny nie
    wymaga pieczątki i podpisu banku".
    Kwestią sporną jest czy wydruk sam w sobie jest DW (po
    przyłożeniu SWOJEJ pieczątki i SWOJEGO autografu) czy
    należy *do niego* wystawić typowe DW.
    Chyba większość grupowiczów "zamieszanych" wystawia DW (ja też).

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: Inteligo bierze coś 2,5 zł za przelew, mBank chyba jest tańszy.
    [1] na konto osobiste w mB nie narzekam; ale do "małej DG" to
    od początku im proponuję jakieś doświadczone biuro podatkowe - zamiast
    specjalistów od S.A. :] - i nic... :( Wrrrr... ! Na starcie
    pisali, że aby płacić podatki trzeba dane konto zadeklarować
    jako podstawowe - juz nie ma tego tekstu, postęp jest (ale słaby :])

  • 8. Data: 2002-04-16 06:59:01
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

> [...]
    > aż zrezygnują z notariusza... ;> i zdejmą ze strony propozycję
    > posyłania ORYGINAŁU (!) wpisu :>, dzięki za info[1])

    Zrezygnowali :) - zobacz na ich strone...

    > IMHO nie musi być potwierdzony przez bank: mam Inteligo, dokument
    > zdecydowanie ładny :) z cytatem "dokument elektroniczny nie
    > wymaga pieczątki i podpisu banku".

    Taki cytat mozna zawsze napisac np. edytujac strone. De facto mozna napisac
    co sie chce i tu jest problem.

    > Kwestią sporną jest czy wydruk sam w sobie jest DW (po
    > przyłożeniu SWOJEJ pieczątki i SWOJEGO autografu) czy
    > należy *do niego* wystawić typowe DW.
    > Chyba większość grupowiczów "zamieszanych" wystawia DW (ja też).

    Wlasnie - pisalem o tym tydzien temu. DW mozna wystawic tylko na okreslone
    (w rozporzadzeniu MF) wydatki. Samym dowodem (takim jak faktura) sa dowoty
    oplat pocztowych i bankowych - ale czy przelew jest oplatą bankowa czy
    oplatą bankowa jest tylko oplata za jego wykonanie (np. 5 zl)? Jezeli to
    drugie, to jak do cholery prawidlowo zaksiegowac ZUS ? Czy ktos moze napisac
    jednoznacznie i podac podstawe prawna ?

    Pozdrawiam,
    Rafal.

  • 9. Data: 2002-04-16 08:09:37
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Nie odprowadza. To konto firmowe!
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-04-16 08:16:29
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2002 23:19:30 +0200, Radosław Popławski
    <r...@a...net.pl> napisałbył:

    >Odsetki od rach. firmowych wpisujesz do KPiR.
    >W przypadku mBanku jednak powinno zamówić się wyciąg, ponieważ zrzut
    >ekranu w przypadku tego banku to raczej marny dokument.
    >Generalnie lepiej jest używać Inteligo,

    Dlaczego? W czym lepszy jest wydruk z Inteligo?

    >które zdecydowanie lepiej
    >nadaje się jako rachunek firmowy.

    Taaaa... Droższe i mniej stabilne moralnie.

    >Konto w mBanku lepiej jest potraktować jako dodatkowe.

    A co, dodatkowych nie trzeba księgować?