  • 1. Data: 2003-07-11 12:12:16
    Temat: Błąd na fakturze
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Polkomtel przez cztery lata wystawiał mi faktury na nazwę firmy z kilkoma
    błędami, z czego dopiero teraz zdałem sobie sprawę. Co zrobić? Oczywiście
    noty korygujące, natomiast obiło mi się o uszy, że jeśli nie ma zmian w
    kwotach, to nie trzeba im tych not wysyłać i żądać faktur korygujących, a
    jedynie zachować te noty dla siebie jako wyjaśnienie przy kontroli?

    I jeszcze jedno - czy mogę to napisać hurtem w jednym dokumencie, czy muszę
    wydrukować 50 kartek i każdą podpisać, opieczętować itd.? :)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 2. Data: 2003-07-11 12:53:01
    Temat: Re: Błąd na fakturze
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bembqf$i90$1@nemesis.news.tpi.pl>, Ewfka wrote:
    > Napisz jedną notę korygującą i koniecznie wyślij je do POLKOMTELA celem
    > potwierdzenia, bo inaczej US ci tego nie uzna. Skseruj sobie tą notę i weź
    > jakieś potwierdzenie że ją wysłałeś na wszelki wypadek, że dopełniłeś
    > wszelich starań , no i że błąd zauważyłeś. A jakiego rodzaju jest ten błąd?

    Zamiast XXXXXX Michał Jęczalik pisali XXXXXXX Z.C. :)

    Czyli jedna nota korygująca, na niej korekty ze wszystkich faktur z tego
    okresu, to do Polkomtela i co, żądać od nich potwierdzenia tego i
    odesłania?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2003-07-11 12:59:00
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

[...]
    Pozdr.EwA
    .

  • 4. Data: 2003-07-11 13:14:58
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

> [...]
    > jakieś potwierdzenie że ją wysłałeś na wszelki wypadek, że dopełniłeś
    > wszelich starań , no i że błąd zauważyłeś. A jakiego rodzaju jest ten błąd?

    A, no właśnie - słyszałem, że nota korygująca musi być wystawiona
    maksymalnie miesiąc po wystawieniu faktury, inaczej nie przysługuje
    odliczenie VAT. Prawda li to? Nie wiem, czy uda mi się namówić Polkomtela
    do podpisywania papierów z datą sprzed kilku lat...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2003-07-11 13:28:25
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    .

> [...]
    > odliczenie VAT. Prawda li to? Nie wiem, czy uda mi się namówić Polkomtela
    > do podpisywania papierów z datą sprzed kilku lat...
    ---------------------------------------
    Oj samotnik gdzie ty słuchasz tych wieści w moich stronach nic takiego nie
    mówią.
    Note wystawiasz i ja wysyłasz do firmy ona podpisuje i wysyła nic takiego
    nie ma żeby sobie zrobić i nie wysłać to jak firma dalej cie bedzie
    wystawiać żle oczywiście No chyba że ci na telefon uwierzy i zmnieni dane .O
    terminie na wystawienie Noty miesięcznej też nie słyszałam wystawiasz ja
    zobaczysz błąd najlepiej to zrobic przed kontrolą Vat.Co do wystawienia
    jednej noty do kilku lat ja tego nie praktykowałam ale do kilku faktur i
    owszem.
    Pozdrawiam Wiola

  • 6. Data: 2003-07-11 13:29:05
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bemdu3$cr0$1@atlantis.news.tpi.pl>, Wiola Pikorska wrote:
> [...]
    > ---------------------------------------
    > Oj samotnik gdzie ty słuchasz tych wieści w moich stronach nic takiego nie

    :) Znajomy właściciel średniej S.A. takie rzeczy mi zeznaje ;)

    OK, dzięki.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2003-07-11 20:50:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2003, Samotnik wrote:

    >+ In article <bemdu3$cr0$1@atlantis.news.tpi.pl>, Wiola Pikorska wrote:
    [...]
    >+ > Oj samotnik gdzie ty słuchasz tych wieści w moich stronach nic takiego nie
    >+ > mówią.
    >+
    >+ :) Znajomy właściciel średniej S.A. takie rzeczy mi zeznaje ;)

    Jak "tylko właściciel" (czyli akcjonariusz) to (dzisiaj niechcący
    wkładałem nos do KSH) z zasady może nie mieć zielonego pojęcia jak
    toto działa (wkłada kasę i chce wyjąć więcej :)), więc wszystko
    się zgadza :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-07-11 20:51:11
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wkładałem nos do KSH) z zasady może nie mieć zielonego pojęcia jak
    > toto działa (wkłada kasę i chce wyjąć więcej :)), więc wszystko

    OK, a może Ty coś podpowiesz? :) Bo od każdego słyszę nieco inną wersję i
    jestem ciekaw kolejnej. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 9. Data: 2003-07-12 15:06:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    Z ust mi wyjąłeś.
    Właściciel SA hmm... moja koleżanka, z zawodu krwacowa ma 3 akcje banku
    śląskiego ... to znaczy że jest ekspertem od prawa bankowego, nie?

    Swoją droga wypowiadane z atencją "właściciel SA" lub "właściciel sp. z
    o.o." strasznie mnie zawsze smieszą.

    > OK, a może Ty coś podpowiesz? :) Bo od każdego słyszę nieco inną wersję i
    > jestem ciekaw kolejnej. ;)

    Jak na razie ukazała sie na tej liście tylko jedna wersja.
    Nie ma przepisu który ogranicza czasowo mozliwośc wystawienia noty
    korygującej.
    A jeżeli ktoś twierdzi inaczej to musi taki przepis wskazać, i tyle.*

    My tu argumentyw rodzaju "mówił mi znajomy co już 10 lat prowadzi DG"
    albo "słyszałem od kolegi którego siostra szwagra teściowej jest
    księgową" odsyłamy do nadawcy w celu zwinięcia w trąbkę i rozważenia
    znaczenia słowa czopek.

    Znasz inne wersje? Podaj nam przepisy na których te "inne wersje" są
    oparte i podyskutujemy.

    *Poniewaz to nie dla każdego jest oczywiste (znowu ktos wczoraj się ze
    mną spierał argumentem "a gdzie pisze że można to robić") - nieistnienie
    jakiegos ograniczenia jest oczywiste jeżeli tylko nie istnieje przepis
    takie ograniczenie nakładający. Innymi słowy - nigdzie nie zjadzie się
    zapisu co wolno obywatelowi a wyłacznie czego nie wolno.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-07-12 15:08:13
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bep87d$rl9$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:
    > Swoją droga wypowiadane z atencją "właściciel SA" lub "właściciel sp. z
    > o.o." strasznie mnie zawsze smieszą.

    No, ten akurat się dosyć dobrze orientuje, przynajmniej tak twierdzi. :D

> [...]
    > korygującej.
    > A jeżeli ktoś twierdzi inaczej to musi taki przepis wskazać, i tyle.*

    OK, i tej wersji będę się trzymał do końca w takim razie. :)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl