  • 11. Data: 2003-07-12 15:20:20
    Temat: Re: Błąd na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2003, Samotnik wrote:
    [...cytat w Wioli...]
    >+ OK, a może Ty coś podpowiesz? :) Bo od każdego słyszę nieco inną wersję
    >+ i jestem ciekaw kolejnej. ;)

    Kolejnej nie będzie :)
    Posłuchaj Wioli i Ewfki (tak się pisała ?) :)
    Z mojego komentarza powinieneś był wyczytać co sądzę o zdaniu
    "znajomego właściciela" :), nawet jeśli to S.A. :)

    Może nie jestem przekonany co do zbiorczej noty (bo rozporządzenie
    o niej nie wspomina), ale IMHO nie ma przeciwwskazań żeby było
    kilka not na jednej kartce (jeszcze raz: nie jedna zbiorcza
    nota, ale kilka not jedna pod drugą - na nocie nie musi być
    wiele informacji to sporo się zmieści !).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-07-12 15:55:47
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <P...@k...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > nota, ale kilka not jedna pod drugą - na nocie nie musi być
    > wiele informacji to sporo się zmieści !).

    Spoko, kartek mi chyba starczy. :D
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 13. Data: 2003-07-12 20:03:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Jul 2003, Samotnik wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ > nota, ale kilka not jedna pod drugą - na nocie nie musi być
    >+ > wiele informacji to sporo się zmieści !).

    Ty egoisto, a nie bierzesz pod uwagę że odbiorca się zmacha od
    przewracania, wkurzy - i nie odeśle ??!

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-07-17 11:03:04
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:

    > A, no właśnie - słyszałem, że nota korygująca musi być wystawiona
    > maksymalnie miesiąc po wystawieniu faktury, inaczej nie przysługuje
    > odliczenie VAT. Prawda li to? Nie wiem, czy uda mi się namówić
    > Polkomtela do podpisywania papierów z datą sprzed kilku lat...

    IMHO1:
    Ewentualnie mozna w tym konkretnym przypadku przeprowadzic takie rozwazanie:

    Zalozenie A: Warunkiem skorzystania z prawa do odliczenia VAT naliczonego
    jest posiadanie faktury VAT wystawionej zgodnie z ustawa (+ rozp.)
    2.w przypadku faktur za media (czyli telefon/Polkomtel) jakis czas temu
    wprowadzono obostrzenie, ze Vat z tychze mozna odliczyc tylko w miesiacu
    terminu platnosci.
    3.Jesli wystepuje koniecznosc wystawienia noty korygujacej, to do momentu
    jej wystawienia i potwierdzenia przez odbiorce warunek z Zalozenia A nie
    jest spelniony.
    4.Po usunieciu "wady" faktury za pomoca noty, albo zdazymy odliczyc ja w
    pierwszej deklaracji zgodnie z regulacja z pkt2., albo w korekcie deklaracji
    za ten miesiac jednak trezba pamietac, ze korygowac mozna najdalej 12 m-cy w
    tył.

    IMHO2:
    Najlepiej jesli NOTA wystawiona jest w miesiacu, w ktorym VAT z f-ry moglby
    byc rozliczony (gdyby f-ra byla prawidlowa), czyli w przypadku f-r za media
    w miesiacu terminu platnosci, natomiast w pozostalych przypadkach w miesiacu
    otrzymania lub miesiacu nastepnym.

    W najgorszym przypadku wzgledu na przepisy o korygowaniu deklaracji VAT-7
    NOTA powinna byc wystawiona przed uplywem 12 - m-cy.

    Po chlopsku, lopatologicznie w duzym uproszczeniu i na skroty dmuchajac na
    zimne ku przestrodze i w celu unikniecia korowodow zw. z korygowaniem
    deklaracji, pisaniem jakichs kretynskich pism do US("gorzkie zale") powiem:

    NOTY korygujace najlepiej wystawiac nie pozniej niz miesiac od daty
    wystawienia faktury, a w przypadku faktur za media najpozniej w miesiacu
    terminu platnosci.

    Pozdr,
    Irek Makowski