    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Błąd programu - konsekwencje....
    Date: Thu, 04 Apr 2013 07:30:22 -0500

    wp wrote:

> [...]
    > przyglądałem(oprócz rzecz jasna wysokości kwoty wypłaty).
    > W tym roku otrzymałem od nich PIT-11 na który również nie rzuciłem nawet
    > okiem.
    > Sprawa wyszła teraz kiedy zaniosłem papiery do księgowej aby zrobić
    > rozliczenie za rok 2012.
    > Okazuje się, że po pierwsze w otrzymanym od nich PIT-11 kwoty przychodu i
    > koszty uzyskania przychodu są takie same...!!!
    > W rezultacie od sierpnia roku 2012 zakład nie potrącał mi żadnych zaliczek
    > podatkowych ani nie wpłacał żadnych kwot na ubezpieczenie zdrowotne.

    Czyli dostawałeś do ręki więcej pieniądzy nie de facto powinienes.
    czytaj nizej.

    > Teraz zacząłem przygladać się zachowanym "paskom". Mam potrącenia rentowe,
    > chorobowe, wypadkowe a zdrowotne niestety nie.
    > Księgowa podejrzewała u nich błąd w programie który generował źle koszty
    > uzyskania przychodu i w rezultacie dochód wynosił zawsze zero. Skoro nie
    > było dochodu to nie były odprowadzane zaliczki na podatek oraz
    > zdrowotne. To
    > się zresztą potwierdziło jak zadzwoniłem do zakładu i poprosiłem o
    > skorygowanie źle wystawionego PIT-11. Przysłano mi ów poprawiony PIT
    > właśnie
    > z adnotacją o błędzie programu.

    Nie rozumiem jak mogli ci przysłać "dobry pit".
    Skoro nie potrącali ci zaliczek na zdrowotne to niby co zmienili w
    pit-11? Same koszty uzyskania?

    > I teraz już sam nie wiem co mam dalej robić?

    zyc dalej.

    > Jaki jest mój status skoro nie
    > mam płaconych składek zdrowotnych?

    No chyba już mam skoro sie połapali.

    > Czy mam prawo do bezpłatnej opieki
    > zdrowotnej?

    masz
    przeciez płacą zdrowotne.
    Co cie interesuje co bylo kiedys tam.

    Czy mam coś zgłaszać i komu?

    a po co?

    > Czy zakład ma teraz prawo pobierać z mojej marniutkiej pensji zaległe
    > zaliczki na podatek oraz niezapłacone składki na ubezpieczenie zdrowotne?

    to juz jest bardziej zawiłe.
    To znaczy ma prawo domagac sie zwrotu tego co ci wypłacał nienależnie,
    bo przez wszystkie miesiace dostawales zawyzona pensje.

    Przy czym niekoniecznie tak z automatu. Zdaje sie, ze musisz na
    potracenia z pensji sie zgodzic. Sa tu lepsi niz ja spece od prawa pracy.

    Na ale masz alternatywe zabojcza: zgodzic sie lub liczyc ze cie zwolnią.
    Sam wybieraj.

    > Będzie ciężko bo obciążenie będzie dwukrotne(bieżące i zaległe).

    tylko przez 6 miesiecy, no ale tego chyba nie ma az tak duzo.