    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Błąd programu - konsekwencje....
    Date: Thu, 04 Apr 2013 11:46:34 -0500

    wp wrote:

    > *** Zgadzam się z tym i nie ma dyskusji.

    > *** W picie mam identyczne liczby w przychodach oraz kosztach
    > uzyskania przychodów. W składkach na ubezpieczenie społeczne jest tylko
    > jakaś kwota a w pozostałych rubrykach same zera..

    I w zasadzie tak mialo byc z wyjątkiem tych kosztów, ktore zreszta na
    pit-37 i tak wpisujesz po swojemu.
    Reszta rubryk jak byla zerem tak zerem pozostanie skoro nic nie wpłacili.
    Pytalem jaka jest różnica pomiedzy starym a nowym pit-11. Co zmienili?

    > *** No nie wiem czy tak. W tym roku dostaję wciąz te same "paski" jak
    > pisałem w liście.....

    To znaczy co. Wiedzą o błędzie i dalej nie poprawili i nie płacą.
    To odkładaj na jakiejs lokacie tą nadwyżkę pensji i oddasz im jak będą
    chcieli. Odsetki dla ciebie.

    > *** Jak widać z paska - jednak nie płacą ....

    To nie ma znaczenia czy płacą czy nie.

    Istotne czy zgłosili cię do ubezpieczenia.
    Można być ubezpieczonym, bez składek.

    Sprawa składek cie nie dotyczy to problem pomiedzy NFZ i zakładem. Nie
    ty opłacasz składki tylko zakład.

    Sprawdz sobie w w ewusiu jak jest twój status.

    > *** Ale to jak widać wciąz jest, nie minęło....
    > *** Siedzieć cicho i liczyć, że to się nie wyda i nie będę musiał
    > zwracać składek zdrowotnych?

    Jak dalej nie potrącają to zgłaszać w zakładzie pracy.
    Najpierw pogadac z ksiegową, ze jest źle, a jak ksiegowa cie spuści na
    drzewo twierdzac ze ona sie zna lepiej bo tak komputer pokazuje to
    poleconym do zakladu pracu. Zostawic sobie kopie i potwierdzenie nadania.

    > Bo brak pobieranych zaliczek na podatek umiejętnie rozliczy
    > podczas zeznania rocznego - ksiegowa i nie będę musiał ich zwracać
    > zakładowi...??? O to zapomniałem jej spytać...

    W ktoryms momencie pewnie zakład zrobi korekte i poinformuje cię o
    nienaleznie wypłaconych pieniadzach.

    No i wowczas wypadalo by oddac (lub nie).
    Sami z pensji zdaje sie ściągnąć nie mogą. Muszą mieć twoją zgodę.