  • 21. Data: 2009-01-19 14:54:56
    Temat: Re: Brak korekty wstecznej przy odzysku VAT-u od kratek
    Od: "Mirek Ziółek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.unz9cij2l60ql1@unk...

    > Dobra rada: to nie ma żadnego znaczenia co mówią w US

    to kto ma "nam" powiedziec? Prezio z tranzystora?;)

    Pozdr
    Mirek

  • 22. Data: 2009-01-19 15:05:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-19, Mirek Ziółek <m...@g...pl> wrote:

    [...]

    > to kto ma "nam" powiedziec? Prezio z tranzystora?;)

    Zdaje się, że teraz wiążące interpretacje to wydają
    Minister Finansów oraz upoważnieni przez niego
    dyrektorzy Izb Skarbowych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2009-01-19 15:09:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-01-2009 o 16:05:06 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Zdaje się, że teraz wiążące interpretacje to wydają
    > Minister Finansów oraz upoważnieni przez niego

    Przy czym te interpretacje to broń masowego rażenia.
    Jeśli dostaniesz negatywną i nie zaskarżysz to masz
    100% pewności co zrobi skarbówka przy najbliższej kontroli.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 24. Data: 2009-01-19 15:15:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-19, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Przy czym te interpretacje to broń masowego rażenia.
    > Jeśli dostaniesz negatywną i nie zaskarżysz to masz
    > 100% pewności co zrobi skarbówka przy najbliższej kontroli.

    No risk, no fun - motto polskiego przedsiębiorcy. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2009-01-19 15:24:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Mirek Ziółek pisze:
    > Pytanie: kupiles samochod uzywany 2007r ale kiedy byla pierwsza rejestracja
    > samochodu, bo byc moze przed zmianami w 2004.05 byl ciezarowy i skoro
    > samochod spelnial warunki ciezarowego to po zniesieniu "wzoru Lisiaka" dalej
    > nim jest....
    Samochód był rejestrowany przez 2004 rokiem i był/jest jak najbardziej
    ciężarowy, przynajmniej zgodnie z przepisami przed majem 2004.

    > Tez sie chyba wybiore do US... ciekawe co mi powiedza.
    :-)

    Maciek

  • 26. Data: 2009-01-19 15:28:48
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Tomek pisze:
    > Dobra rada: to nie ma żadnego znaczenia co mówią w US
    Oczywiście. W Krajowej Informacji Podatkowej powiedzieli oczywiście coś
    zgoła odmiennego. Tylko co z tego. Tak naprawdę musiałbym wystąpić o
    wydanie interpretacji indywidualnej, tylko zdaje się, że kosztuje to 40
    PLN (jeszcze do przełknięcia) i trwa 3 miesiące (!). Dodam jeszcze, że
    konieczność występowania o indywidualną interpretację w tak wydawałoby
    się prostej i błahej sprawie to jakiś absurd!

    Maciek

  • 27. Data: 2009-01-19 15:35:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Mirek Ziółek pisze:
    > O tym czy samochod jest ciezarowy czy osobowy nie moze decydowac US tylko
    > DIAGNOSTA i to co jest w dowodzie rejestracyjnym.
    Może trochę źle to przedstawiłem (ale i tłumaczenie było mętne).
    Chodziło mniej więcej o to, że kupując samochód ciężarowy (osobowy z
    kratką) w 2007 roku byłem świadom obowiązujących przepisów (czyli, że do
    takiego samochodu ciężarowego stosuje się przepisy takie jak dla
    samochodów osobowych), nie utraciłem więc żadnych przywilejów, które
    posiadali użytkownicy takich samochodów, którzy zakupili je przez majem
    2004. Skoro przywilejów nie utraciłem, to nie można mi ich przywrócić :->

    Maciek

  • 28. Data: 2009-01-19 16:04:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-01-2009 o 16:28:48 Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > konieczność występowania o indywidualną interpretację w tak wydawałoby
    > się prostej i błahej sprawie to jakiś absurd!

    Mam kilkanaście wiążących interpretacji, te któe wydali
    bez dodatkowej korespondencji są jak leci datowane równo 3 miesiące
    od wpływu wniosku.
    Te gdzie trzeba było coś uzupełniać szły szybką ścieżką - już po 2,5 miesiącach
    orientowali się że zapłaciłem za mniej pytań niż zadałem.

    Co do KIP - to jest to Krajowa Infantylizacja Podatkowa, w wydawałoby
    się prostych i rutynowych sprawach jest czeski film ruskie napisy.
    Polecam zadzwonić po kilka razyw tej samej sprawie a szybko traci się złudzenia,
    tym szybciej im głośniej panie new nerwach stukają w klawisze szukając paragrafów
    które możnaby zacytować. W tej chwili już szkoda mi impulsów. Tam naprawdę
    nie ma żadnych opracowań na zagadnieni a podatkowe, czysta improwizacja
    za nasze pieniądze.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 29. Data: 2009-01-19 16:05:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-01-2009 o 16:15:50 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-01-19, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No risk, no fun - motto polskiego przedsiębiorcy. ;)

    Ostatnio często się to motto przewija na grupie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 30. Data: 2009-01-19 16:50:34
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    > Te gdzie trzeba było coś uzupełniać szły szybką ścieżką - już po 2,5 miesiącach
    > orientowali się że zapłaciłem za mniej pytań niż zadałem.
    Pewnie mają do tego jakiś automat, który przypomina o konieczności
    wydania interpretacji 2 tygodnie przed terminem ;-)

> [...]
    > nie ma żadnych opracowań na zagadnieni a podatkowe, czysta improwizacja
    Dzwoniąc tam nie miałem absolutnie złudzeń, że w czymś mi pomogą,
    chciałem jedynie porównać opinię "mojego" US z czymś innym z tej samej
    stajni. Nie zawiodłem się - była inna :->

    Maciek