    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Brak płatności za FVAT, natrętny klient
    Date: Tue, 31 Jul 2007 22:10:43 +0200

    On Tue, 31 Jul 2007, Damian wrote:

    > A co z tym ? Wiele faktur dostaję z tym dopiskiem...

    Z czym i z jakim dopiskiem?

    > Podstawa prawna do wystawiania faktur bez podpisu wystawcy i odbiorcy jest
    > §12 Rozporzadzenia Ministra Finansów z dnia 27.04.2004r.

    No i?
    Problem w tym, że brak obowiązku podpisywania nie oznacza braku
    obowiazku WYSTAWIENIA. I obowiązek ten ciąży na tym na kim
    ciąży - może sobie go przerzucić na klienta tylko pod warunkiem,
    że podpisze umowę iż to klient będzie wystawiał f-ry (możliwe).
    Jeśli tak nie jest, to zobowiązany do wystawienia *odpowiada za
    prawidłowe wystawienie*, i tłumaczenie "ale ja mu wysłałem..."
    nie tłumaczy NIC!
    Jak klient wydrukował - OK.
    Jak klient zezna że "wydrukował i wyrzucił/zgubił/spaliła się" to
    też OK (wystawi się duplikat).
    A jak się okaże że klient NIE WYDRUKOWAŁ?
    KKS art.62 czy co innego? ;)

    > Niniejsza faktura nie jest faktura elektroniczna w rozumieniu Rozporzadzenia
    > Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie sposobu i
    > warunków wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej (...)
    > (Dz.U. 133 poz. 1119)

    I bardzo dobrze.
    A teraz wybraź sobie taki przypadek:
    - są dowody, ze treść f-ry do wydruku została wysłana (bo to NIE JEST
    faktura, prawda?)
    - klient jednak nie wydrukował - i są na to dowody, w postaci zeznań
    świadka :> (tego klienta)
    - US z jakiegoś powodu *chce* uznać tę f-rę za nieprawidłową - znaczy
    niewystawioną.

    Jak dotąd, nie było informacji żeby ktoś komuś "przyłożył" za taki
    numer. Ale jednolite stanowiska w interpretacjach US każą się
    zastanowić co będzie, JEŚLI ktoś zechce się przyczepić.
    Wysłana *treść faktury* nie jest fakturą!
    Dopóki nie znajdzie się na papierze...

    pzdr, Gotfryd