    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Brak podpisu na fakturach korygujących
    Date: Wed, 3 Oct 2007 23:39:50 +0200

    Dnia Wed, 3 Oct 2007 23:23:11 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > IMHO&AFAIK (wnioski z dyskusji tu i na .prawo) wygląda to tak:
    > - *prawo* jest właśnie takie. Na szczęście idzie o regulacje UE, więc
    > jest szansa że MF+posłowie się nie wygłupią prowokując sprawę opartą
    > o dyrektywy

    niepoprawny optymista ;) Jeśli chodzi o prowokacje, to my raczej lubimy
    stawać okoniem (pisząc "my" muszę się niestety przyznać do przynależności
    do naszych reprezentantów w sejmie :/)

    > - ale *urzędkik* może powołać się na przepisy.

    W niektórych przypadkach nawet MUSI, choć nie zawsze to robi. Chodzi mi o
    zapis w ordynacji art. 199a § 3.
    Przejrzałam właśnie dzisiaj orzecznictwo podatkowe z trzech miesięcy
    wstecz. W jednej ze spraw, WSA Kraków z tego względu, że US nie wystąpił do
    sądu powszechnego w celu rozstrzygnięcia co do ustalenia stosunku prawnego
    pomiędzy kontrolowanym Podatnikiem a kontrahentem, wydał wyrok na korzyść
    Podatnika, choć cała historia faktycznie grubymi nićmi szyta... (I SA/Kr
    296/06)

    > Inaczej mówiac, nawet mając "wygraną w kieszeni", narażamy się na
    > postępowanie, postępowanie odwoławcze, proces... :]

    Faktycznie. I tu ta satysfakcja na koniec może być zbyt mała, jeśli
    kosztuje nas to zbyt wiele emocji, czasu, pieniędzy.

    > AFAIK istnieje droga wszęcia postępowania (z powodu niezgodności
    > przepisów) przez urząd, co z tego, jeśli nikomu nie chce się jej
    > podejmować :]

    Też cecha narodowa? ;>

    --
    Pozdrawiam,