eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBudynek wielorodzinny i prawo wieczystego użytkowania gruntu › Re: Budynek wielorodzinny i prawo wieczystego użytkowania gruntu
    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Budynek wielorodzinny i prawo wieczystego użytkowania gruntu
    Date: 6 Apr 2005 13:50:21 +0200

    > Polemizowałbym bym.
    Twoje prawo.
    > Generalnie faktem jest, że zarówno grunty jak i prawo
    > wieczystego użytkowania nie podlegają amortyzacji podatkowej,
    prawda
    >ale są wciąż
    > środkiem trwałym (art. 22c updof).
    nie prawda (rozważamy prawo wieczystego użytkowania) -grunty tak ,przedmiot
    dyskusji nie,
    > Natomiast specyfika rachunkowości firm deweloperskich umozliwia zaliczanie
    > ich do kosztów bezpośrednio.
    Zgadza się.
    Po prostu budynek jest specyficzną formą
    > produktu - na koszt wytworzenia którego składają się najróżniejsze koszty w
    > tym również zakup gruntów, jak również inne wydatki które w inny przypadku
    > stanowiłyby środek trwały.
    W innym przypadku tak.

    > Generalnie zastanawia mnie, ponieważ wydatki na zakup gruntów nie stanowią
    > KUP - ale są kosztem w momencie ustalania dochodu przy sprzedazy gruntu,
    > czy błędem byłoby wprowadzenie tych gruntów jednak do środków trwałych i
    > uwzględnienie ich w kosztach przy sprzedaży. Wszak o tym który składnik
    > własnego majątku i kiedy zacznie używać w działalności gospodarczej decyduje
    > właściciel.
    Błedem jest nie rozróżnianie dualizmu definicji prawa wieczystego użytkowania w
    zakresie ustaw podatkowych i zasad rachunkowości.
    > fizycznej,ponieważ
    > decyduje
    >
    > Dokładnie tak.
    Wykaz wartości niematerialnych i prawnych jest wykazem zamkniętym. Oznacza to,
    iż jeżeli podatnik nabędzie inne dobra niematerialne (prawo wieczystego
    użytkowania), które w owym ustawowym wykazie wartości niematerialnych i
    prawnych nie znalazły się będzie mógł zaliczyć je bezpośrednio do kosztów
    uzyskania przychodów.Sformułowanie bezpośrednio nie oznacza,że tylko w dacie
    poniesienia wydatku.
    Ponieważ nie mam limitu na dalsze posty , jeśli chcesz to kontynować pisz na
    priv . Adres masz w stopce po usunięciu anty spamu.

    > Andrew

    Pzdr-Kriss