  • 61. Data: 2007-07-01 20:20:47
    Temat: Re: Co ma zrobić?
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Najpewniej nie był, tylko Tobie się wydawało, że jest. Nie zawsze, to co
    > nam się wydaje jest rzeczywistością obiektywną.

    Jaką definicją wspólności majątkowej operujesz twierdząc, że samochód nabyty
    z pobranych wynagrodzeń za pracę obojga małżonków, nabyty dobre 10 lat po
    zawarciu małżeństwa, z wpólności majątkowej jest wyłączony?

    grzess

  • 62. Data: 2007-07-01 20:51:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z pobranych wynagrodzeń za pracę obojga małżonków, nabyty dobre 10 lat po
    > zawarciu małżeństwa, z wpólności majątkowej jest wyłączony?

    Żadną. Po prostu jeden ze współmałżonków przywłaszczył sobie wspólne środki
    finansowe i prywatnie zafundował samochód :-)

  • 63. Data: 2007-07-01 21:26:48
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Żadną. Po prostu jeden ze współmałżonków przywłaszczył sobie wspólne
    środki
    > finansowe i prywatnie zafundował samochód :-)

    Ależ jesteś w błędzie, zakupu dokonała żona wraz z mężem.

    grzess

  • 64. Data: 2007-07-01 21:34:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > środki
    > Ależ jesteś w błędzie, zakupu dokonała żona wraz z mężem.

    Jak następnym razem pójdę z Tobą, gdy będziesz kupował samochód, to uznasz,
    że jest moją współwłasnością?

  • 65. Data: 2007-07-01 22:56:49
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Jak następnym razem pójdę z Tobą, gdy będziesz kupował samochód, to
    uznasz,
    > że jest moją współwłasnością?

    nie przypominam sobie abyśmy zawierali związek małżeński
    lecz gdyby tak było to i owszem

    grzess

  • 66. Data: 2007-07-01 23:20:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > nie przypominam sobie abyśmy zawierali związek małżeński
    > lecz gdyby tak było to i owszem

    A co do tego ma związek małżeński. Odniosłem wrażenie, że prawo do
    współwłasności wywodzisz ze wspólnie dokonanych zakupów. Wiec sprowadziłem
    rzecz do absurdu, by dowieść, że tak nie jest. Żona będzie
    współwłaścicielem, jak tak będzie stało w umowie, czy innym stosownym
    dokumencie.

  • 67. Data: 2007-07-01 23:27:06
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    > rzecz do absurdu, by dowieść, że tak nie jest. Żona będzie
    > współwłaścicielem, jak tak będzie stało w umowie, czy innym stosownym

    Mylne odniosłeś wrażenie, prawo do współwłasności wywodze z ustawowej
    wspólności, nie zaś dokumentu w którym wskazano nabywce.

    grzess

  • 68. Data: 2007-07-04 20:10:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jul 2007, Robert Tomasik wrote:

    > Najpewniej nie był, tylko Tobie się wydawało, że jest.

    No to dla odmiany mnie uswiadomiłeś, że jak wystawisz fałszywą fakturę
    (przypomnę: takie cóś bez podpisu), to możesz mnie pozbawić prawa
    własności.
    Nie wydaje Ci się to zlekka naciągane?

    > Nie zawsze, to co nam
    > się wydaje jest rzeczywistością obiektywną.

    Wiesz, ja wiem, "tym gorzej dla faktów", ale IMO DR jednak się nie ostoi
    jako dowód własności sprzeczny ze stanem faktycznym.
    Jako ew. dowód składania fałszywych oświadczeń może i tak!

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2007-07-04 20:14:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam!
    Czas miałem zaalokowany :), no to teraz dopiero się wtrącam.
    Primo - dzięki na namiar, bo poprzednio pogdybałem nieco wg opisu
    "z głowy czyli z niczego" ;)
    Secundo - pozwolę sobie zauważyć, iż dziwnym jest iż mimo upływu
    4 dni NIKT nie pofatygował się zajrzeć do bazy ISIP - jakby kto
    pytał, to tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20041101169&type=2&name=D20041169.pdf
    ....leży nowelizacja rozporządzenia :O (dziwne, nie? :D, acz przyznaję
    że dla tematu raczej bez znaczenia)
    Tak czy siak odpada argument o posiadaniu, jak rozumiem.

    On Sun, 1 Jul 2007, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał

    Jak widać, jesteś nieścisły:

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > Tak. Ale w każdym razie ma to być dokument.

    Dwie sprawy, żeby nie było za prosto.

    Dokument.
    Oświadczenie na przykład, tak?

    Czy może chcesz powiedzieć, ze oświadczenie dokumentem nie jest?
    :)

    Nie wtykam się do dyskusji, czy za składanie fałszywych oświadczeń
    można ew. rejestrującego pojazd wsadzić.
    Niemniej nie przypuszczam, aby dokument zawierające *błedne dane*,
    z powodów: (w szczególności ;))
    - działania pod wpływem błędu (jeden z drugim nie ma pojęcia jaki
    jest ustrój majątkowy wg KRiO)
    - umyślnego poświadczenia nieprawdy
    - działania pod przymusem :P
    ...przesądzał o własności.
    Nijak.

    A sprawa druga, to fakt że IMO co najmniej język naciągasz, twierdząc
    że "w szczególności" jakoby NIE dotyczyło dokumentu.
    Moim zdaniem tam jest wyraźnie "w szczególności jednego z dokumentów".
    W ogólności może być coś, co dokumentem nie jest.
    Na przykład jak inni pisali - podstawa ustawowa, w oparciu o inny
    dokument, który wcale nie stwierdza że osoba składająca wniosek jest
    właścicielem.
    Znaczy konkretnie w tym przypadku do wykazania własności, mimo braku
    dokumentu stwierdzającego własnosć pojazdu przez rejestrującego, mogłyby
    być (łącznie):
    - dowód nabycia przez małżonka
    - plus akt małżeństwa
    - plus oświadczenie małżonków że f-ra zapłacona została z majątku
    wspólnego.

    Żaden z tych dokumentów nie stwierdza własności - ale "poza
    szczególnością" wyniknie ona z przepisu.

    > A to nie będzie forma sprzedać albo darowizny?

    IMO nie.
    Skoro to jest odrębna czynność prawna... :)

    > Zresztą mniejsza o to.

    Zgoda.

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2007-07-04 21:02:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jul 2007, Robert Tomasik wrote:

    > Żadną. Po prostu jeden ze współmałżonków przywłaszczył sobie wspólne środki
    > finansowe i prywatnie zafundował samochód :-)

    Robert, chyba równie skutecznie możesz przywłaszczyć sobie tytuł
    prezydenta RP :], mamy Cię tytułować od zaraz? ;)
    Przecież owo "przywłaszczenie" będzie nieskuteczne.

    pzdr, Gotfryd