  • 1. Data: 2003-02-08 15:27:20
    Temat: Co moze PIP?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wyglada na to, że do firmy w ktorej do listopada
    pracowalem na etacie, (a teraz wykonuje dla niej uslugi
    jako osobna 1-os firma) - w najblizszych dniach zawitaja
    smutni panowie z Panstwowej Inspekcji Pracy.
    Wiemy, ze byl donos, wiemy kto doniósł i dlaczego.

    Jak łatwo się domyślamy - PIP-a będzie próbować
    doszukać się u nas nadużyć związanych z samozatrudnieniem.
    (Obecnie na prawdziwym etatacie nie pracuje tam juz nikt).

    Ciekawy jeststem jak dokladnie taka kontrola moze wygladac.
    Czy oni wpadają jak policja, blokują drzwi, legitymują wszystkich,
    i przesłuchują każdego osobno krzyżowym ogniem pytań,
    czy może wygląda to jakoś spokojniej?

    Jak się zabezpieczyć, jak się bronić?
    Jak odpierać zarzuty dotyczące samozatrunienia?

    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki :-)

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 2. Data: 2003-02-08 17:07:32
    Temat: Re: Co moze PIP?
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

> [...]
    >
    > Jak się zabezpieczyć, jak się bronić?
    > Jak odpierać zarzuty dotyczące samozatrunienia?
    >
    > Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki :-)

    Nasza firma miała kiedyś kontrolę z PIP'u, niespodziewaną. NIkt nikogo nie
    bił i nie krzyczał. Chcieli zobaczyc umowy, aktualne badania lekarskie i
    bhp, pochodzili trochę po hali, nic spejcalnego. Trudno ci doradzić,
    powinieneś wiedzieć co musisz mieć w swoich dokumentach, jeśli to masz to
    nie powinno byc problemów.

  • 3. Data: 2003-02-08 19:39:44
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:b23dh5$7v1$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Kartka z adresu <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Trudno ci doradzić, powinieneś wiedzieć co musisz mieć w swoich
    > dokumentach, jeśli to masz to nie powinno byc problemów.

    dokładnie, sprawdzają teczki osobowe, wynagrodzenia i pare innych rzeczy, u
    mnie siedzieli 2 dni hehe i wszystko szło załatwić

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2003-02-08 20:14:18
    Od: "Tomek..." <t...@f...polbox.pl>

    Witam

    Mialem kontrole z PIPu kilka razy (ale nie z donosu). Przychodzily
    smutne panie, czasami nawet dzwonily (!) dzien wczesniej i umawialy sie
    na spotkanie. Nie bylo zadnego legitymowania ludzi na produkcji. Bylo
    natomiast kilkudniowe grzebanie w dokumentach (umowy, listy plac, daty
    wyplat, wplaty za ZUS, kartoteki ciuchow roboczych, i.t.p.) oraz
    dokladne ogladanie hali (czystosc, rozmieszczenie towarow na hali,
    regulaminy poruszania sie po hali, magazynowania, transportu i.t.p,
    sprawdzanie opisow na opakowaniach). Co niektorzy mierzyli nawet
    wysokosc sufitow i sprawdzali, czy ilosc prysznicow jest wystarczajaca.
    Ogolnie nie ma sie czym przejmowac, staraja sie byc mili.
    A co do samozatrudniania, to postaraj sie uzasadnic samodzielnosc
    pracownikow i zadaniowy charakter ich pracy. Czym wiecej wody bedziesz
    lal, tym latwiej to zaakceptuja (choc trudno bedzie uzasadnic
    samozatrudnienie sprzataczki czy sekretarki).

    Pozdrawiam

    Tomek...

  • 5. Data: 2003-02-08 20:17:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > mnie siedzieli 2 dni hehe i wszystko szło załatwić

    He, he.
    Kiedyś w jednej firmie byłem świadkiem oczekiwania
    na takiego (z PIP czy BHP). Najważniejsze jest czym
    przyjedzie. Dowiedziałem się, że jak:
    1. komunikacją miejską lub maluchem - to
    niedobrze - facet nie bierze i jest zasadniczy
    - będą kary, grzywny i kupa niepotrzebnych papierów
    2. jakimś lepszym wozem audi, bmw - to lepiej - facet bierze
    i można się dogadać - zaoszczędzimy na biurokracji
    3. najgorzej jak przyjedzie lanosem, bo wtedy nic nie wiadomo:
    zasadniczy i oszczędny czy dopiero zaczyna ;-)

  • 6. Data: 2003-02-08 22:30:26
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > A co do samozatrudniania, to postaraj sie uzasadnic samodzielnosc
    > pracownikow i zadaniowy charakter ich pracy. Czym wiecej wody bedziesz
    > lal, tym latwiej to zaakceptuja

    Dzieki, przekaze te uwagi wlascicielowi firmy (ja jestem tylko jednym z
    bylych
    zatrudnionych).

    > (choc trudno bedzie uzasadnic samozatrudnienie sprzataczki czy
    sekretarki).

    Na szczescie ani jednej, ani drugiej tam nie ma. To sa zbedne funkcje,
    kazdy sprzata po sobie i odbiera swoje telefony :-)

    Pozdrawiam,

    latet

  • 7. Data: 2003-02-10 11:07:52
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > 3. najgorzej jak przyjedzie lanosem, bo wtedy nic nie wiadomo:
    > zasadniczy i oszczędny czy dopiero zaczyna ;-)

    ROTFL,

  • 8. Data: 2003-02-10 11:36:01
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:b23ol3$qeh$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): cef z adresu <c...@i...pl> napisał(a):

    > He, he.
    > i można się dogadać - zaoszczędzimy na biurokracji

    no przyjechał niezłym Jeepem ( klika, skóra itp.) - ponoć wykupiony z
    upadającego leasigu

  • 9. Data: 2003-02-14 19:33:13
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3. najgorzej jak przyjedzie lanosem, bo wtedy nic nie wiadomo:
    > zasadniczy i oszczędny czy dopiero zaczyna ;-)

    :-)))))))))))))))))))
    trzecie jest najlepsze

    Sark

  • 10. Data: 2003-02-14 19:38:54
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak się zabezpieczyć, jak się bronić?
    > Jak odpierać zarzuty dotyczące samozatrunienia?
    >
    > Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki :-)

    W kazdym bądz razie ty jako jedosobowa firma jesteś poza ich zainteresowaniem.
    U ciebie kontroli nie mogą robić

    Sark