eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo zrobić jeśli firma mi nie zapłaciła, upadła i chce wystawić PIT11 za cały okres pracy??? › Re: Co zrobić jeśli firma mi nie zapłaciła, upadła i chce wystawić PIT11 za cały okres pracy???
    From: "aga" <j...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co zrobić jeśli firma mi nie zapłaciła, upadła i chce wystawić
    PIT11 za cały okres pracy???
    Date: Wed, 28 Jan 2004 23:05:18 +0100

    Użytkownik "buchacz" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:56d1.00001d37.40181761@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > konto" przed rozprawa chce wystawic mi PIT11 (juz bez pieczeci firmy) za
    caly
    > przepracowany przeze mnie okres (dwa miesiace).
    > Co powinienem zrobic? Czy odebranie przeze mnie tych PITow moze zostac
    > wykorzystane przez firme podczas procesu jako dowod, ze odebralem calosc
    > naleznych mi pieniedzy? A moze nie stanowi zadnego dowodu, a pokwitowanie
    > odbioru ulatwi mi tylko zycie (bo przeciez jakos sie musze z tych dwoch
    > miesiecy pracy rozliczyc przed Urzedem Skarbowym)? A jesli nie odbiore
    PITow,
    > to w jaki sposob rozliczyc sie za ten okres pracy z US? Co zrobic, gdy
    odmowie
    > odebrania PITow a firma sprytnie przysle mi je listem poleconym
    (odebrac-nie
    > odebrac)???
    > Dzieki.
    > buchacz

    Firma powinna wystawic PIT-11 zaraz po ustaniu stosunku pracy, a nie na
    "chybcika bo rok sie konczy". Wiec powinienies go dostac jeszcze w sierpniu
    2003. Wowoczas firma nie byla jeszcze w upadlosci. PIT bylby wystawiony z
    pieczatkami i wszystko byloby OK. Ale firma nie dopelnila tego obowiazku i
    sprawe zawalila. Pracodawca ma obowiazek dostarczyc PITa pracownikowi, a
    pracownik ma obowiazek z podatku sie rozliczyc.
    Sam fakt wystawienia, odebrania czy nieodebrania PITa nie jest dowodem na
    to, ze otrzymales lub nie otrzymales wynagrodzenia za prace.To jest tylko
    zestawienie osiagnietych przez Ciebie dochodow, odprowadzonych podatkow
    itp.a nie potwierdzenie otrzymania wynagrodzenia.Wiec nie dotyczy toczacej
    sie w sadzie sprawy.
    Aby sie rozliczyc z US lepiej odebrac nawet tak "nieopieczetowanego" PITa,
    bo sa tam zawarte informacje, ktore beda ci potrzebne do rozliczenia
    rocznego.
    Bez tych informacji nie rozliczysz sie, bo skad bedziesz wiedzial jaki masz
    dochod , ile odprowadzonego podatku i skladki ZUS?
    Pozdrawiam Aga.