eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo zrobić jeśli firma mi nie zapłaciła, upadła i chce wystawić PIT11 za cały okres pracy??? › Re: Co zrobić jeśli firma mi nie zapłaciła, upadła i chce wystawić PIT11 za cały okres pracy???
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co zrobić jeśli firma mi nie zapłaciła, upadła i chce wystawić
    PIT11 za cały okres pracy???
    Date: Thu, 29 Jan 2004 00:32:01 +0100

    On Wed, 28 Jan 2004, buchacz wrote:

    Wnoszę o ułaskawienie z tytułu nieprzeczytania najpierw kawałka
    niniejszego posta :) - niniejszym:
    [...]
> [...]
    >+ konto" przed rozprawa chce wystawic mi PIT11 (juz bez pieczeci firmy) za caly
    >+ przepracowany przeze mnie okres (dwa miesiace).
    >+
    >+ Co powinienem zrobic? Czy odebranie przeze mnie tych PITow moze zostac
    >+ wykorzystane przez firme podczas procesu jako dowod, ze odebralem calosc
    >+ naleznych mi pieniedzy? A moze nie stanowi zadnego dowodu, a pokwitowanie
    >+ odbioru ulatwi mi tylko zycie (bo przeciez jakos sie musze z tych dwoch
    >+ miesiecy pracy rozliczyc przed Urzedem Skarbowym)?

    Problem jest taki, że z tytułu "wpływów osobistych" (umow z pracy,
    umów "osobistych" o dzieło i zleceniem, dochodów z praw majątkowych)
    podatek płaci się od kwot OTRZYMANYCH.
    Dokładniej: "postawionych do dyspozycji" - jeśli leżą w kasie
    zapakowane do koperty z twoim nazwiskiem to są "postawione" mimo
    że ich nie odebrałeś. Ale jeśli ich nie było "w umówionym czasie
    i miejscu" to ich NIE otrzymałeś i NIE należał się od nich podatek !

    >+ A jesli nie odbiore PITow,
    >+ to w jaki sposob rozliczyc sie za ten okres pracy z US?

    Komentarz zapodałem w sąsiednim poście :)

    [...]
    >+ (odebrac-nie odebrac)???

    IMO - *oczywiście* odebrać. Z wyraźnym zaznaczeniem iż informujesz
    ich że wpisali ci nieprawidłowe kwoty - przeczytaj ustawę
    (zeszłoroczną !), znajdź i zapodaj im wg którego artykułu wpisali
    źle... Możesz posłać na grupę do weryfikacji :)

    pozdrowienia, Gotfryd