    Date: Sun, 09 Jan 2011 13:20:47 +0100
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?

    W dniu 09-01-2011 12:11, Liwiusz pisze:

    > A Ty w mojej?
    >
    > Jak złodziej ukradnie 100zł, zamiast 1000zł, to nie powód, aby się
    > cieszyć i nie narzekać i traktować to jako prezent.

    Ten "złodziej" zaskoczył cię w trakcie prowadzenia działalności
    gospodarczej czy wiedziałeś, że trzeba będzie płacić _przed_założeniem_?
    Nie każdy musi mieć własną firmę, a już szczególnie ci, którzy nie
    uwzględniają _przed_ takich podstawowych kosztów działalności.

    Co do zasadności tych opłat (i ich wysokości), tak jak pisałem, to temat
    na osobną dyskusję. Jednak nie zmienisz takich faktów, że stan _prawny_
    jest znany każdemu (kto ma chęć się z nim zapoznać) zanim podejmie
    decyzję i najogólniej rzecz ujmując, każdy ma (powinien mieć) równe
    szanse w interesach. Stać cię na opłaty, zakładasz firmę i płacisz. Nie
    stać cię, nie zakładasz i nie płacisz. Proste jak budowa cepa, ale nikt
    za ciebie tej decyzji nie podejmie. Możesz też próbować zmienić _prawo_.
    I w kontekście tego, że _zgodnie_z_prawem_ nie wszyscy muszą płacić
    haracz w takiej samej wysokości, jest to prezent dla tych co płacą
    mniej, bez względu na to ile ten haracz wynosi.

    Po drugie. Emotikony są po to, żeby je używać. Nie zauważyłeś, nie
    chciałeś zauważyć albo zwyczajnie nie zrozumiałeś mich intencji, ale
    nawet to nie uzasadnia wyjeżdżania z "paranoją i mentalnością
    niewolnika" i prowokowania do kolejnej pyskówki na grupie.

    Pozdrawiam
    Piotr