  • 1. Data: 2010-12-15 23:25:06
    Temat: Czy da się to podciągnąć pod umowę zlecenie? Lub inne nie wymagające DG?
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...com>

    witam

    Stworzyłem program komputerowy. Dwa dni temu zacząłem go sprzedawać. Nie
    mam jeszcze działalności i nie jestem pewien czy chcę ją zakładać.

    Kupujący na mojej stronie klika w 'kup', placi mi eprzelewem i jak kasa
    do mnie dociera, wysylam mu go recznie emailem.

    Czy da sie to podciagnac pod umowe zlecenie? Ze kupno na stronie programu
    jest tak naprawde zleceniem mi wyslania sobie maila z paczka zip?

    Jesli dokladnie w tej formie sie nie da, to czy da sie zmieniajac jakos
    caly proces 'zakupu'?

    --
    pozdrawiam, |<onrad

  • 2. Data: 2010-12-16 00:53:36
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 16.12.2010 00:25, Konrad Karpieszuk wrote:
    > witam
    >
    > Stworzyłem program komputerowy. Dwa dni temu zacząłem go sprzedawać. Nie
    > mam jeszcze działalności i nie jestem pewien czy chcę ją zakładać.

    Ale to wcale nie zależy od Twojej (nie)pewności - działalność się albo
    prowadzi (co najwyżej niezarejestrowaną) albo nie.

    > Kupujący na mojej stronie klika w 'kup', placi mi eprzelewem i jak kasa
    > do mnie dociera, wysylam mu go recznie emailem.

    Jest ciągłość? Jest. Jest zorganizowanie? Jest. Jest zarobek? Jest.

    > Czy da sie to podciagnac pod umowe zlecenie? Ze kupno na stronie programu
    > jest tak naprawde zleceniem mi wyslania sobie maila z paczka zip?

    A ja prowadzę DG i też mam zlecenia ;)

    > Jesli dokladnie w tej formie sie nie da, to czy da sie zmieniajac jakos
    > caly proces 'zakupu'?

    Poszukaj starszego wątku o umowie o dzieło, prawa autorskich i 50% KUP.
    Bo może się okazać, że dla fiskusa podpadasz pod twórcę a nie pod
    działacza gospodarczego. W każdym razie temat jest zakręcony jak
    sprężyna, a najgroźniejszy jest nie fiskus, a ZUS.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-12-16 07:29:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/15/2010 5:25 PM, Konrad Karpieszuk wrote:
    > witam
    >
    > Stworzyłem program komputerowy. Dwa dni temu zacząłem go sprzedawać. Nie
    > mam jeszcze działalności i nie jestem pewien czy chcę ją zakładać.

    w zasadzie to akurat to sie nikt ciebie o zdanie pytal nie bedzie.

    działalność to ty już prowadzisz, kwestia tylko kiedy ja zarejestrujesz.

    im szybciej tym mniej ci US dokopie pozniej.
    w kazdym razie podstawe do uwalenia cie juz ma.

> [...]
    >
    > Czy da sie to podciagnac pod umowe zlecenie? Ze kupno na stronie programu
    > jest tak naprawde zleceniem mi wyslania sobie maila z paczka zip?

    no raczej na pewno niczego ci nie zlecił.
    nie przjedzie.

    > Jesli dokladnie w tej formie sie nie da, to czy da sie zmieniajac jakos
    > caly proces 'zakupu'?

    jakos tego nie widzę.
    ale ja sie na firmach nie znam,

  • 4. Data: 2010-12-16 11:40:22
    Od: "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >im szybciej tym mniej ci US dokopie pozniej.
    >w kazdym razie podstawe do uwalenia cie juz ma.

    nastepny geniuesz,

    to co on robi to przychod z prawy majatkowych i rozlicza go na koniec roku w
    picie niejest to przychod w jego przypadku
    z DG.
    Jeeli nie posiada jakiegokolwiekinnego tytulu do ubezpieczenia
    (obowiazkowego) to musi takze placic zus w kwocie
    takiej jak osoba prowadzaca DG

  • 5. Data: 2010-12-16 14:09:32
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

> [...]
    > działacza gospodarczego. W każdym razie temat jest zakręcony jak
    > sprężyna, a najgroźniejszy jest nie fiskus, a ZUS.

    jest to pewne jezeli on wytworzyl program.
    W pierwszej kolejnoci sie ustala czy to czynosc podpadajaca pod DG a
    dopiero w drugiej ustala czy jest ciagle i zorganizowane.

  • 6. Data: 2010-12-16 15:56:06
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 16.12.2010 15:09, Kotlet wrote:

    > jest to pewne jezeli on wytworzyl program.
    > W pierwszej kolejnoci sie ustala czy to czynosc podpadajaca pod DG a
    > dopiero w drugiej ustala czy jest ciagle i zorganizowane.

    Możliwe, ale nie mam zaufania do kotletów o zmiennym składzie ;)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-12-17 02:22:34
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...com>

    a czy nie jest tak, ze ma sie 14 dni na rejestracje dzialalnosci od
    momentu jej rozpoczecia? cos mi sie obilo o uszy ze w ramach jakichs
    ustaw ulatawiajacych przedsiebiorczosc to weszlo (ale rownie dobrze to co
    slyszalem, to jedynie ze ma byc taki projekt)

    > to co on robi to przychod z prawy majatkowych i rozlicza go na koniec
    > roku w picie niejest to przychod w jego przypadku z DG.

    juz sobie czytam o tym wiecej :)

    > Jeeli nie posiada jakiegokolwiekinnego tytulu do ubezpieczenia
    > (obowiazkowego) to musi takze placic zus w kwocie takiej jak osoba
    > prowadzaca DG

    jestem zatrudniony na ulamek etatu i z tego tytulu pracodawca oplaca za
    mnie skladki. czy to mnie kryje przed dodatkowym placeniem zusu?

    --
    pozdrawiam, |<onrad