  • 1. Data: 2002-12-22 19:31:58
    Temat: Czy moge odliczyc vat od niezaplaconej faktury?
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>

    Czy moge odliczyc vat od faktury, ktorej nie zaplacilem, ale zamierzam ja
    zaplacic np. z miesiecznym opoznieniem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-12-22 22:26:31
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net> napisał w wiadomości
    > Czy moge odliczyc vat od faktury, ktorej nie zaplacilem, ale zamierzam
    ja
    > zaplacic np. z miesiecznym opoznieniem?

    Generalnie tak
    Jacek

  • 3. Data: 2002-12-22 22:39:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > ja
    >
    > Generalnie tak
    > Jacek

    Generalnie tak, ale czy
    faktura bez zapłaty u prowadzącego
    kpir kasowo jest kup?
    To podstawowy warunek odliczania.

  • 4. Data: 2002-12-23 06:48:53
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>

    > Generalnie tak, ale czy
    > faktura bez zapłaty u prowadzącego
    > kpir kasowo jest kup?
    > To podstawowy warunek odliczania.

    Ja rozliczam sie normalnie. Nie kasowo :-))))

    Generalnie dziekuje wzystkim za odpowiedzi!

  • 5. Data: 2002-12-23 10:07:34
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sun, 22 Dec 2002, cef wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Jacek
    >+
    >+ Generalnie tak, ale czy faktura bez zapłaty u prowadzącego

    Nie jest. Ale *jakby* była zapłacona to *mogłaby* być, prawda ? :)

    >+ To podstawowy warunek odliczania.

    Cezary, dawno ;) nie protestowałem o nic, to zaprotestuję:
    IMHO nieprawda !
    Bo jeśli przypadkiem chodziłoby o art. 25.1.3 to tam jest:
    "...jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogą być zaliczone do
    kosztów uzyskania..."
    "nie moga być" - a nie "nie są" !

    Zauważ że inaczej w ogóle nie byłoby możliwości odliczania VAT
    od ŚT: przecież *w momencie zakupu* to (jeszcze) nie jest koszt... !

    Pozdrowienia :) Gotfryd

  • 6. Data: 2002-12-23 14:27:24
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>

> [...]
    > Bo jeśli przypadkiem chodziłoby o art. 25.1.3 to tam jest:
    > "...jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogą być zaliczone do

    Moze napisze dokladnie:

    KPiR, VAT (nie kasowo, tylko po staremu), faktura wystawiona np. 28
    stycznia, termin platnosci 15 lutego, a zaplacona 1 marca. Zaksiegowana w
    KPiR i VAT na poczatku lutego.

  • 7. Data: 2002-12-23 22:44:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Dec 2002, Pawel F. Rozenek wrote:
    [...]
    >+ > "...jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogą być zaliczone do
    >+ > kosztów uzyskania..."
    >+ > "nie moga być" - a nie "nie są" !
    >+
    >+ Moze napisze dokladnie:

    Dla porządku: protestowałem wobec opinii która odnosiła się
    do rozliczeń "kasowych" :) w KPiR.

    >+ KPiR, VAT (nie kasowo, tylko po staremu),

    VAT nie kasowo, ale ty nie napisałeś jak *KPiR* !
    I o to poszedł odłamek dyskusji: czy przy kasowym
    rozliczeniu podatku *dochodowego* możesz rozliczyć
    VAT (płacony "normalnie", czyli memoriałowo) od
    faktury która (niezapłacona) nie byłaby (jeszcze)
    kosztem :)
    iMHO tak z powodu jak wyżej.

    >+ faktura wystawiona np. 28
    >+ stycznia, termin platnosci 15 lutego, a zaplacona 1 marca.
    >+ Zaksiegowana w KPiR i VAT na poczatku lutego.

    IMHO OK. Pamiętam opinię Maddy że później (ale "w roku")
    zawsze można w koszt wrzucić, więc nawet nie trzeba
    się sprężać z uzasadnianiem stycznia w lutym :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-12-24 22:49:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > Zauważ że inaczej w ogóle nie byłoby możliwości odliczania VAT
    > od ŚT: przecież *w momencie zakupu* to (jeszcze) nie jest koszt... !

    To akurat jest "z innej beczki" :-) i właśnie po to
    (m. innymi ŚT, kilometrówka) jest ten przepis.

    Czy niezapłacona faktura dla prowadzącego
    KPiR kasowo może być kosztem. IMHO nie.

    Ale upierać się nie będę.
    Na razie nie miałem takiego problemu,
    więc tego nie analizowałem.

    CEZ

  • 9. Data: 2002-12-27 20:57:57
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Tue, 24 Dec 2002, cef wrote:

> [...]
    [...]
    >+ To akurat jest "z innej beczki" :-) i właśnie po to
    >+ (m. innymi ŚT, kilometrówka) jest ten przepis.

    Hm... A po czym ty owe "beczki" rozróżniasz ?? To mogłoby
    mnie naprowadzić na jakiś błąd w moim rozumowaniu :)

    Kupujesz części do ŚT: będą kosztem (albo i nie, jak
    zrezygnujesz - VAT przyjdzie oddać... przecież nie
    ma *żadnej* pewności że nie zrezygnujesz !).
    "Kasiarz" kupuje części do ŚT: będą kosztem (albo i nie,
    bo zapłaci albo i nie - albo /i/ zrezygnuje z produkcji ŚT)
    "Kasiarz" kupuje towar handlowy...

    Moje zdanie przyklejone jest do sławetnej interpretacji
    SN o literalnej interpetacji prawa :) [1]
    Pomijam sprawę taką, że cel ochrony przed utratą odliczenia
    VAT zarówno przy zakupie ŚT jak i rozliczeniach kasowych mógł
    być w "intencjach": przecież 'kasiarz' byłby w gorszej sytuacji
    od pozostałych - a niby dlaczego by miał być stratny o VAT ?
    (*STRATNY* - po 2 miesiącach !).

    >+ Czy niezapłacona faktura dla prowadzącego
    >+ KPiR kasowo może być kosztem. IMHO nie.

    Owszem, wszystko zależy od interpretacji słowa "może" :)
    Ale IMHO nie ma różnicy między zakupem części "na przyszłe ŚT"
    i towarem handlowym przez "kasiarza": jedno i drugie pod
    pewnymi warunkami może w przyszłości być kosztem :)

    >+ Ale upierać się nie będę.

    Ja ci nie dam spokoju, nie martw się :)
    Swoją drogą, ciekawe - czy ktoś jeszcze ma obiekcje...

    Pozdrowienia :) - Gotfryd
    [1] była taka ciekawa dyskusja na prawo: czy można
    przywalić gościowi mandat za zastawianie sobie
    własnego garażu z którego jedynie on korzysta :>
    Wygląda na to że tak... :) inna sprawa, że sąd
    może odstąpić od ukarania "ze względu na brak szkodliwości"
    (hm... chyba jest tylko przepis o "znikomej..." - ale
    tu *brak* owej "szkodliwości" !).
    A *literalnie*... to prawo nakazuje ukarać !
    Dla odmiany w naszym przypadku - chyba jednak chroni
    "kasiarzy" :)

  • 10. Data: 2002-12-27 21:50:26
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    A może prościej będzie metodą dowodu nie wprost ?
    Dnia 28 lutego otrzymałem fakturę z terminem płatności 1 kwietnia. Jeżeli
    prawdą jest twierdzenie, że przy metodzie kasowej mogę zawarty w niej VAT
    odliczyć dopiero wówczas, kiedy STANIE SIĘ ona kosztem, to stanie się ona
    kosztem dopiero 1 kwietnia, a zatem zawartego w niej VAT-u nie mogę
    odliczyć, ponieważ termin odliczenia upłynął.
    AR