  • 21. Data: 2002-11-28 15:56:47
    Temat: Re: Czy mozna samemu prowadzic sobie ksiegowosc w sp. z o.o. i jakiesa tego konsekwencje?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik berdycz <p...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as5bqs$i82$...@n...tpi.pl...

    news:as5aal$6e5$1@news.tpi.pl...

    > A mnie szlag trafia!!!
    > Ja bym pozabijał pana ministra, panie urzędniczki ze skarbówki i wszelaka
    swołocz, darmozjadów i pierdzistołki , które nic nie
    > wytwarzają pożytecznego, a jedynie utrudniają żywot normalnym obywatelom.
    I pierdolą , jacy są ważni i niezbędni.
    > No i oczywiście księgowy niezbędny, bo kto normalny może spokojnie
    rozmawiać ze skarbową kontrolą- oni się kwalifikują jedynie do
    > natychmiastowej utylizacji śmieci.

    Dziękuję za tą, jakże prawdziwą, opinię. Całkowicie się z Panem zgadzam.

  • 22. Data: 2002-11-28 17:41:35
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    > To ja czegoś nie rozumiem.:-(
    > Takiś chytry, z chcesz przekręty sam księgować.
    > Mało faktur na duże kwoty. Jaki roczny obrót? miliard? więcej?Jaki zysk?
    > Czemu nie stać cię na płacenie miesięcznie 1000 PLN lub nawet 2 razy tyle
    za pełnowartościowego księgowego z biura rachunkowego???

    > Przekalkuluj sobie ten "biznes".

    Nie przekrety i nie wielki zysk. Wynika to z czegos takiego jak marketing.
    Biznes plan zaklada rozwoj dopiero po trzech latach. Tyle czasu trwac beda
    przygotowania i budowa wartosci firmy i jej procedur.

    No coz koszty maja szanse byc pokryte jesli ZUS w DG zostanie zastapiony
    przez koszty ksiegowosci. Wyzsze koszty ksiegowosci niz ZUS w DG wala cale
    przedsiewziecie i czynia je nieoplacalnym i koszt pzrwyzszajacy przychod o
    ok. 9 tys, rocznie. Przez trzy lata to daje ok. 30 tys, co przewyzsza polowe
    kapitalu zakladowego.

    A ze prezes nie bedzie zarabial? No coz trzeba sie poswiecic dla dobra
    sprawy, ale tych dodatkowych 30 tysiecy znikad nie znajde.

    Dlatego to co nazywasz moja chytroscia jest jedynie chladna i realistyczna
    kalkulacja.

    Pzdr
    Sl@o

  • 23. Data: 2002-11-28 17:46:33
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > ok. 9 tys, rocznie. Przez trzy lata to daje ok. 30 tys, co przewyzsza polowe

    To ja bym ten "bussinessplan" wyrzucił razem z pomysłodawcą:-(
    Tobie potrzebny jest szyld. JEDNOOSOBOWY szyld. Tani i na ryczałt!
    Jak w końcu coś "upolujesz" i pierwszy milion sprzedasz, to zmienisz sobie szyld na
    sp.z o.o. i zapłacisz za pełna księgowość
    Nazwę tylko wymyśl "na lata"...

    Czy zainteresowałeś się dlaczego biura rachunkowe za 1 os. DG na KPiR biorą 10 razy
    mniej niz. za pełną księgowość???
    Coś w tym jest, że to takie kosztowne!
    Bilans roczny , audyt, sam sobie (za darmo) też zrobisz???

  • 24. Data: 2002-11-28 18:14:48
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Czy zainteresowałeś się dlaczego biura rachunkowe za 1 os. DG na KPiR
    biorą 10 razy mniej niz. za pełną księgowość???
    > Coś w tym jest, że to takie kosztowne!
    > Bilans roczny , audyt, sam sobie (za darmo) też zrobisz???

    Nie straszcie chlopaka tak bardzo. Moze ma zadatki na ksiegowego
    (podatkowca) i potrafi zrobic wszystko sam.
    Jak tak bardzo sie upiera.
    A jak nie chce ryzykowac, to niech wezmie do interesu zaprzyjaznionego
    ksiegowego, ktory popracuje troche "spolecznie" a potem odpali mu dziale z
    przyszlych zyskow.

    Karol

  • 25. Data: 2002-11-29 09:07:41
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A jak nie chce ryzykowac, to niech wezmie do interesu zaprzyjaznionego
    > ksiegowego, ktory popracuje troche "spolecznie" a potem odpali mu dziale z

    PO prostu musze jeszcze to wszystko przemyslec. Chociaz zmiana formy w
    trakcie funkcjonowania moze nastreczac problemy. Pojecia jakimi obracacie
    nie sa mi obce. Jest Rewizor3, jest RAKS. Myslalem o poglebieniu wiedzy na
    kursie dla samodzielnych ksiegowych.

    Oxzywiscie przy wiekszych obrotach to to nie jest rozwiazanie, ale...
    Niestety w Polsce wszystko jest tak ustawione jakby ktos kogos kjoniecznie
    chcial oszukac. Zaczynam rozumiec ludzi, ktorzy otwieraja firmy w Irlandii,
    a w polsce funkcjonuja jedynie jako przedstawiciele. I podatki mniejsze i w
    urzedach czlowieka traktuja z szacunkiem i staraja sie pomoc, a nie jak
    zlodzieja.

    Prawde mowiac nie do konca wiem jak taki przedstawiciel sie rozlicza w
    Polsce, bo mnie to mierzilo, ale moze jeszcze raz powinienem temu sie
    przyjrzec. Moze wiecie, gdzie o tym mozna poczytac.

    Pzdr
    Sl@o

  • 26. Data: 2002-11-29 10:50:00
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > urzedach czlowieka traktuja z szacunkiem i staraja sie pomoc, a nie jak

    I TU SIĘ ZGADZAMY.
    Ja już traktuję urzędników państwowych jak komarzyce. Tępić bez zastanawiania.
    Telewizor i media codziennie prezentują uzasadnienia takiej postawy.
    A właśnie mam krzyżową kontrolę skarbową i tym IDIOTOM muszę osobiście pisemnie
    udowadniać, że nie jestem wielbłądem.:-(
    Że też temu ścierwu faktury za zmarnowany czas nie wolno wystawić, a przynajmniej w
    koszta wprowadzić jakąś kwotę za bezsensowną
    konwersację z nimi.

    Z tego kraju (mojej ojczyzny?) należy uciekać. Rząd wyżywi się sam!
    Niech wprowadzi 100% podatki i rozda bony na "zupkę".L:-(