  • Data: 2004-12-21 01:11:03
    Temat: Re: Czy mozna w koszta...?
    Od: "MooSHEL" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A. Czy przypadkiem VAT-RR nie spełnia warunku 14.2.1 ?

    ???? VAT-RR nie dokumentuje zakupu niczego, więc nie może spełniać warunku z
    par.14.2.1????
    Faktura VAT-RR jest wymieniona z imienia w par. 12.3.1. I jest DW który
    dokumentuje poniesienie kosztu (nieodliczony VAT). Czyli jest DW, który
    dokumentuje poniesienie kosztu i nie dokumentuje operacji opisanej w par.
    14. A sam przed chwilą przyznałeś że:

    > Tak i tak.

    > Nijak.
    > Robisz remanent (...) Liczysz różnicę remanentową ("nowy remanent minus
    stary remanent")
    > i owa różnica koryguje KUP. (...)
    > (dobrze mieć dowód: złomowania, kradzieży,...)

    No właśnie o to mi chodziło! Czyli księgujesz na zwiększenie (lub
    zmniejszenie, ale mniejsza z tym) KUP na podstawie DW jakim jest protokół
    inwentaryzacyjny lub protokół złomowania. Czyli mamy kolejne DW który
    dokumentuje koszt i nie jest wymieniony jako jeden z "dozwolonych" w art.
    14...

    > Tak samo. Jest przepis ustawowy i już - nawet jakby rozporządzenie
    > było sprzeczne to nie może naruszać ustawy (są pozytywne wyroki
    > NSA, o ile wiem :)) - ale IMO nie narusza :)
    > Zaliczenie w KUP "straty z należności" nie jest *wydatkiem* :) a więc
    > pod par. 14 nijak się nie łapie :) To nie jest koszt polegający
    > na "konieczności wydania z kasy" a "braku wpływu do kasy" :)

    Eeee... no "sprzeciw" ;-)). Par. 14 mówi o wydatkach oraz w nawiasie
    kosztach. Spisanie należności jest niewątpliwie kosztem, a więc jak
    najbardziej się łapie pod par. 14! Ale ok, przyjmijmy na chwilę twoją tezę:
    jeśli nie pod 14 to pod jaki inny par. się łapie?

    > ...a to jest "operacja gospodarcza" ? :) Państwo jest stroną
    > "transakcji" czy jak ? :)

    Jest to niewątpliwie operacja gospodarcza polegająca na uiszczeniu daniny
    publicznoprawnej. I jest to niewątpliwie KOSZT. Operacja nie musi być
    "transakcją".

    > IMHO nijak.
    > Jak na mój gust minister przeoczył w ogóle regulację dotyczącą
    > "innych opłat urzędowych" - ujął tylko sądowe i notarialne :]
    > i to IMHO *tylko* te które "dotyczą operacji gospodarczych".
    > W związku z tym że są pominięte w 12., 13. i 14. najwyraźniej
    > księgować je można dowolnie :]

    Czyli co, znów wyjątek od reguły? Kolejny DW (deklaracja PCC-1)
    dokumentujący poniesienie kosztu i wydatku nie mieszczącego się w wykazie z
    par. 14? ;-))

    > Przyjęto :)
    > Podpisujemy protokół rozbieżności - do momentu znalezienia jakiegoś
    > wyroku NSA :)

    Teraz ja sam zacząłem nabierać pewnych wątpliwości. Wcześnej nie zauważyłem
    przecinków w art. 14 - spójrz jak to jest napisane: równoważnik zdania " ,
    dotyczących niektórych kosztów (wydatków) , " jest ujęty w przecinki, co
    sugeruje, że jest to zdanie wtrącone. Czyli można by było, faktycznie
    odczytać ten par. tak jak ty to robisz. Sam już nie wiem jak to zdanie
    rozebrać gramatycznie.

    > Ups.... księgowi wszystkich rejonów Polski - poświadczcie.
    > Bo z tego co się nasłuchałem i naczytałem to księgowi owszem, różne
    > "wynalazki" stosują. Ale *papier* chcą zawsze mieć ! I to *nie*
    > wystawione przez pracownika że "pojechał taksówką ale nie wziął
    > rachunku" :) (na bilety AFAIK jest - a przynajmniej był - przepis
    > szczegółowy to i wiadomo że wolno).

    Też czekam na jakiś głos! Co do tego że księgowi lubią mieć papier - nie ma
    wątpliwości. Jednak trzeba postawić pytanie: czemu. Czy lubią czy muszą? Czy
    spełniają wymogi innych ustaw (np. o rachunkowości) czy ustaw podatkowych.
    Ja nie znam w podatkach przepisu który by tego bezwzględnie zabraniał.

    > A nie.
    > Bo trzeba wskazać "drugą stronę" która w razie czego jest *świadkiem*
    > i wezwana z zaskoczenia "w sprawie z art. xyz KKS" oraz podpisawszy
    > papier o tym na ile idzie się siedzieć za nieprawdziwe zeznania (oraz
    > nie wiedząc co ty powiedziałeś) ma spore szanse powiedzieć prawdę :)
    > A jak "strona" jest wirtualna to US zarzucić ci może przynajmniej że
    > dowód księgowy jest "z niedopełnieniem staranności"... prawda ?
    > No to wywalić z KUP proszę... :)

    No ale przecież na DW też musisz (art. 12.3.2.a) wykazać drugą stronę
    transakcji!!!! Więc weryfikowalność jest identyczna, czyż nie? Papier
    przyjmie wszystko: mogę sobie oświadczyć, że odbyłem kurs taksówką osobową
    mgr.inż. Mamonia, numer boczy 997 za 1000 PLN, jak też, z taką samą
    łatwością, mogę sobie spreparować rachunek od takowego nieistniejącego
    mamonia - szczególnie w dobie kiedy podpisy i pieczęci stały się
    niepotrzebne!

    Czołgiem,
    MooSHEL