eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy muszę płacić podwójną składkę zdrowotną gdy mam etat + działalność gospodarczą? › Re: Czy muszę płacić podwójną składkę zdrowotną gdy mam etat + działalność gospodarczą?
    From: s...@i...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy muszę płacić podwójną składkę zdrowotną gdy mam etat +
    działalność gospodarczą?
    Date: 5 Mar 2007 05:02:44 -0800

    On Mar 5, 7:39 am, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik <s...@i...com> napisał w
    wiadomościnews:1173097484.333662.144240@s48g2000cws.
    googlegroups.com...
    > On Mar 5, 7:00 am, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    >
    > dochodu, ok, ale tak po prostu wywalać 180 każdego miesiąca tylko
    > dlatego, że mam zarejestrowaną DG - nawet nie zarabiając ani grosza w
    > tym okresie.
    >
    > Ciesz sie, ze pracujesz, sa odprowadzane zaliczki na podatek i z tych 180 zl
    > odzyskasz za rok prawie 150!!!
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    No dobrze.
    Ostatnie pytanie i wiecej nie bede zawracal głowy, a że jestem zielony
    w temacie, to dlatego pytam :-))

    Chcę założyć firmę i w czasie wakacji zorganizować 2-3 turnusy
    kolonijne.
    Firmę muszę założyć teraz , żeby móc podpisać umowy z ośrodkami,
    wynająć autokar, itd.
    Załóżmy, że zarabiam teraz jako nauczyciel 3tyś brutto.
    Firma będzie mi potrzebna od kwietnia do końca sierpnia.
    Czyli przez te 5 miesięcy będę musiał odprowadzać 190zł składki z
    tytułu DG, płacąc oczywiście też wszsytkie składki i zusy, i podatki z
    pensji MEN.

    1 pytanie:
    czy te składki z tytułu DG jakoś mogę sobie rozpisać jako "koszty"?
    SDD napisał: "Ciesz sie, ze pracujesz, sa odprowadzane zaliczki na
    podatek i z tych 180 zl
    odzyskasz za rok prawie 150!!! "

    2. Czy w sierpniu moge zawiesic działalnosc i ... nie płacic składek
    aż do następnego roku??

    Dzieki z góry i od dołu za oświecenie.