    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Date: Tue, 29 Jul 2003 09:54:38 +0200

    On Mon, 28 Jul 2003, Karol wrote:

    >+ Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> [...]
    >+ > Użytkownik "Krzysiek" <p...@t...pl> napisał [...]
    >+ > > mam pytanko czy moge zarejestrowac DG ktorej nazwa bedzie moje imie
    >+ > > i nazwisko tylko i wylacznie ???
    >+ > tak
    >+
    >+ Gdzie Ty byles kilka miesiecy temu :-) [...]

    :)

    >+ AFAIR wiekszosc zdań (albo "prawie wszystkie") była na "nie".

    Była czyjaś propozycja (i nikt AFAIR nie wskazał podstawy do
    sprzeciwu) aby *literalne* brzmienie pytania takiego jak wyżej
    prowadziło do odpowiedzi pozytywnej.

    Przykład "do ustalenia uwagi":
    imię i nazwisko: Jan Kowalski
    nazwa działalności: Kowalstwo artystyczne
    oznaczenie przedsiębiorcy: Kowalstwo artystyczne Jan Kowalski

    ..a teraz pozytywny przykład odpowiedzi na pytanie:
    imię i nazwisko: Jan Kowalski
    nazwa działalności: Jan Kowalski
    oznaczenie przedsiębiorcy: Jan Kowalski Jan Kowalski

    Jeśli wspominane przez Macieja i berdycza przypadki wyglądają
    tak, że w pozycji formularza "nazwa działalności" jest
    wpisane imię i nazwisko - to IMHO " pani Krysia z pokoju
    obok, ktora pracuje od x lat i >>wszystko wie<<" (z postu
    Krzysztofa :)) może i postąpiła słusznie, tylko przedsiębiorca
    dał się wpuścić i na 99% nieprawidłowo nie pisze dwa razy
    ("Jan Kowalski Jan Kowalski") tam gdzie powinien, łamiąc PDG :)

    >+ To jak jest faktycznie ?

    Y... pewnie tak jak z wszystkim. Permanentny stan przejściowy
    z 74 przesunięciem terminu oraz 142 nowelizacją (a urzędnicy
    i tak robią nie wg przepisów a "wg okólnika" albo jak to Krzysztof
    zapodał - "wg doświadczenia p. Krysi")

    pozdrowienia, Gotfryd