  • 1. Data: 2003-07-28 18:58:30
    Temat: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: "Krzysiek" <p...@t...pl>

    Witam,
    mam pytanko czy moge zarejestrowac DG ktorej nazwa bedzie moje imie i
    nazwisko tylko i wylacznie ???
    Bez zadnej nazwy typu np. IT Service ???
    Czy ma to jakies znaczenie ???

  • 2. Data: 2003-07-28 19:30:32
    Temat: Re: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > mam pytanko czy moge zarejestrowac DG ktorej nazwa bedzie moje imie i
    > nazwisko tylko i wylacznie ???
    tak

  • 3. Data: 2003-07-28 20:22:30
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysiek" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > tak

    Gdzie Ty byles kilka miesiecy temu :-) jak na tej grupie przetoczyla sie o
    tym dyskusja.
    AFAIR wiekszosc zdań (albo "prawie wszystkie") była na "nie".

    To jak jest faktycznie ?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2003-07-28 20:33:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Mon, 28 Jul 2003 22:22:30 +0200, Karol
    <a...@b...poczta.onet.pl> napisał:

    > Gdzie Ty byles kilka miesiecy temu :-) jak na tej grupie przetoczyla sie
    > tym dyskusja.
    > AFAIR wiekszosc zdań (albo "prawie wszystkie") była na "nie".

    Jakos przegapilem....

    > To jak jest faktycznie ?

    Hmm.... Burmistrz (jeszcze gminy Warszawa Centrum) wpisal, WUS REGON dal,
    US tez jakos sie nie czepia... zarowno przy PIT, jak i przy VAT....

    Ale ja zawsze lubilem wyzwania
    ;-)

    M.

  • 5. Data: 2003-07-28 20:49:01
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Karol wrote:
    > Gdzie Ty byles kilka miesiecy temu :-) jak na tej grupie przetoczyla sie o
    > tym dyskusja.
    > AFAIR wiekszosc zdań (albo "prawie wszystkie") była na "nie".
    A czy któreś ze zdań "na nie" podało JAKĄKOLWIEK podstawę prawną???

    > To jak jest faktycznie ?
    Można.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 6. Data: 2003-07-28 22:10:24
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie Ty byles kilka miesiecy temu :-) jak na tej grupie przetoczyla sie o
    > tym dyskusja.
    > AFAIR wiekszosc zdań (albo "prawie wszystkie") była na "nie".

    Widać wtedy nie czytałem tej grupy.
    Jednak wśród moich znajomych jest wiele zarejestrowanych jednoosobowych
    działalności bez nazw.
    Czyżby "mój magistrat" nie wiedział? Ci od REGONU i NIP-u też nie wiedzieli,
    że można???

  • 7. Data: 2003-07-29 01:19:40
    Temat: Re[2]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 29 lipca 2003 o godzinie (00:10:24) napisano:

    b> Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomo?ci

    maup napisal(a):
    >A czy któreś ze zdań "na nie" podało JAKĄKOLWIEK podstawę prawną???

    Nie wiem, czy ktos podawal, ale to jest proste i bylo juz walkowane
    setki razy. Obowiazuja jeszcze w zakresie rejestracji osob fizycznych
    stare przepisy o ewidencji dzialalnosci gospodarczej. Okreslaja one
    warunki zgloszenia do ewidencji (art.88b prawo dzialalnosci
    gospodarczej), a tam jest mowa o "oznaczeniu przedsiebiorcy". Zas
    oznaczenie to jest dla osob fizycznych trojczlonowe: imie, nazwisko i
    nazwa, pod ktora wykonuje dzialalnosc (art. 4). Na jakiej wiec
    podstawie urzad moze wpisac do ewidencji tylko samo imie i nazwisko?

    Jezeli zas chodzi o stosowanie oznaczenia w dzialalnosci, ustawa nie
    nakazuje wprost poslugiwac sie w kazdym przypadku oznaczeniem, ale
    wymienia tam gdzie to konieczne - co najmniej w miejscu wykonywania
    dzialalnosci oraz przy niektorych ofertach oraz towarach i
    opakowaniach, wnioskach o koncesje, itd. (art. 11 i dalsze). Mozna
    jedynie dyskutowac o tym, czy w pozostalych przypadkach, nie
    wymienionych w ustawie, mozna sie poslugiwac jakas inna forma
    oznaczenia przedsiebiorcy - np. na fakturach. Od czasu, gdy wszystkich
    przedsiebiorcow obowiazywac bedzie ustawa o Krajowym Rejestrze Sadowym,
    sprawa bedzie jednoznaczna - trzeba sie bedzie poslugiwac oznaczenie
    przedsiebiorcy (art. 34).

    b> Widać wtedy nie czytałem tej grupy.
    b> Jednak w?ród moich znajomych jest wiele zarejestrowanych jednoosobowych
    b> działalno?ci bez nazw.

    A moze zostali wpisani przed wejsciem w zycie przepisow
    wprowadzajacych taki wymog?

    b> Czyżby "mój magistrat" nie wiedział? Ci od REGONU i NIP-u też nie wiedzieli,
    b> że można???

    Bo tak wlasnie wyglada praktyka urzednicza - urzednicy zamiast czytac
    ustawy, ktore ich obowiazuja, to robia tak, jak pani Krysia z pokoju
    obok, ktora pracuje od x lat i "wszystko wie".

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 8. Data: 2003-07-29 06:08:25
    Temat: Re: Re[2]: Czy nazwa firmy moze byc samo nazwisko ??
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > b> działalności bez nazw.
    >
    > A moze zostali wpisani przed wejsciem w zycie przepisow

    A kiedy weszly te przepisy ?

    Karol

  • 9. Data: 2003-07-29 07:54:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jul 2003, Karol wrote:

> [...]
    >+ > tak
    >+
    >+ Gdzie Ty byles kilka miesiecy temu :-) [...]

    :)

    >+ AFAIR wiekszosc zdań (albo "prawie wszystkie") była na "nie".

    Była czyjaś propozycja (i nikt AFAIR nie wskazał podstawy do
    sprzeciwu) aby *literalne* brzmienie pytania takiego jak wyżej
    prowadziło do odpowiedzi pozytywnej.

    Przykład "do ustalenia uwagi":
    imię i nazwisko: Jan Kowalski
    nazwa działalności: Kowalstwo artystyczne
    oznaczenie przedsiębiorcy: Kowalstwo artystyczne Jan Kowalski

    ..a teraz pozytywny przykład odpowiedzi na pytanie:
    imię i nazwisko: Jan Kowalski
    nazwa działalności: Jan Kowalski
    oznaczenie przedsiębiorcy: Jan Kowalski Jan Kowalski

    Jeśli wspominane przez Macieja i berdycza przypadki wyglądają
    tak, że w pozycji formularza "nazwa działalności" jest
    wpisane imię i nazwisko - to IMHO " pani Krysia z pokoju
    obok, ktora pracuje od x lat i >>wszystko wie<<" (z postu
    Krzysztofa :)) może i postąpiła słusznie, tylko przedsiębiorca
    dał się wpuścić i na 99% nieprawidłowo nie pisze dwa razy
    ("Jan Kowalski Jan Kowalski") tam gdzie powinien, łamiąc PDG :)

    >+ To jak jest faktycznie ?

    Y... pewnie tak jak z wszystkim. Permanentny stan przejściowy
    z 74 przesunięciem terminu oraz 142 nowelizacją (a urzędnicy
    i tak robią nie wg przepisów a "wg okólnika" albo jak to Krzysztof
    zapodał - "wg doświadczenia p. Krysi")

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-07-29 08:09:36
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > dał się wpuścić i na 99% nieprawidłowo nie pisze dwa razy
    > ("Jan Kowalski Jan Kowalski") tam gdzie powinien, łamiąc PDG :)

    A ja myślę, że to mogło być tak.

    imię i nazwisko: Jan Kowalski
    nazwa działalności: handel czym się da:-)
    oznaczenie przedsiębiorcy: Jan Kowalski