  • Data: 2007-09-26 22:37:07
    Temat: Re: Czy to możliwe, że kupujący zapłacił za mnie PCC-3?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Gotfryd,

    Thursday, September 27, 2007, 12:18:07 AM, you wrote:

    > Przyjmujemy, iż jest DOKŁADNIE tak jak piszesz.
    > Znaczy na dowodzie zakupu jako sprzedawca jest ich firma.
    > Do tego dobrze mi gadać, bo posty poprzedników przeczytałem ;), ale
    > jako że z PCC już w tym roku wtopiłem podajšc błędne info, to miałem
    > okazję odświezyć :> więc zakładam że teraz dobrze piszę ;)
    > No i dobrze.

    Ale skąd VAT-marża a nie zwykła faktura VAT?

    [...]

    > Nieprawda.
    > Zapłacili za siebie.

    Ale dlaczego zapłacili, skoro to nie komis a sa płatnikami VAT?

    > Dobrze gada. Dać jej piwa ;)

    A niżej piszesz, że skoro sprzedaje firma to nie podlega PCC...

    > ...no i tak jest.
    > Jak sprzedawca prowadzi DG w rozumieniu VAT, to PCC od sprzedaży
    > przez niego się nie należy i już.

    [...]

    > Po prostu *firma* *nie może* tak dokonać sprzedaży rzeczy, żeby nie
    > podlegała ona pod VAT. A to powoduje wyłączenie z PCC!
    > Zwolnienia udziela napis "VAT" na tym papierku od nich ;)

    I ja już jestem całkiem głupi.

    Skupowanie samochodów i ich sprzedaż, to jest komis? Bo dla mnie
    komis, to rodzaj pośrednictwa a nie skup i sprzedaż.
    Umowa kupna-sprzedaży rzeczy gdy kupującym jest podmiot zajmujący się
    handlem i będący płatnikiem VAT podlega PCC?
    Jeśli prowadzą normalny handel, to skąd VAT-marża?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl