    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy wszystko trzeba wrzucać w KUP?
    Date: Mon, 19 Oct 2009 14:47:12 +0200

    Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:hbhm3c$34k$1@news.onet.pl...
    > "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał

    > Rozumiem.
    > W jakiej zatem pozycji w rachunku zysków i strat ujmuje się koszty NKUP
    > czyli niepodatkowe?
    > Czy może po prostu nie ma jakiejś specjalnej pozycji i wpisuje tam gdzie
    > inne koszty, w zależności od typu?

    razem z innymi kosztami, z podziałem wg ich rodzaju: amortyzacja, materiały,
    energia itd

    > A w jaki sposób dokonuje się tej korekty? Na jakimś koncie czy w samym
    > rachunku z. i s.

    ja robię to na odrębnych kontach

    > To już z czystej ciekawości pytam, ponieważ byłam święcie przekonana, że w
    > rachunek z.i s. w ogóle nie ujmuje się kosztów niepodatkowych i dlatego
    > nie robi się żadnej korekty wyniku.

    ;)

    > I co to są "przychody niepodatkowe", bo o tym pierwszy raz słyszę, albo
    > może nie kojarzę :)

    to przychody, które wg ustawy podatkowej nie są przychodami podatkowymi, np.
    odsetki od "przeterminowego" zwrotu vat
    albo też przychody, które coprawda są przychodami podatkowymi, ale
    niekoniecznie w danym roku

    pozdr,
    m.w.