  • 1. Data: 2003-05-13 16:25:47
    Temat: Czy z umową urzyczenia lokalu są związane jakieś koszta?
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    Chcę w domu otworzyć DG ale lokal nie jest moją własnością, jestem tylko
    zameldowany. Wiem że muszę z rodzicami podpisać umowę użyczenia lokalu, ale
    czy z tym związane są jakieś opłaty dla obu stron?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-05-13 18:52:24
    Temat: Re: Czy z umową uzyczenia lokalu są związane jakieś koszta?
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm>

    Bartek wrote:
    > Wiem że muszę z rodzicami podpisać umowę użyczenia lokalu, ale
    > czy z tym związane są jakieś opłaty dla obu stron?
    Od samej umowy nie ma oplat, uzyczenie przez rodzicow nie stanowi
    tez dla Ciebie przychodu - czyli na razie jest bez problemow.
    Oplata jest tylko tam, gdzie rodzice placa podatek od nieruchomosci
    (u mnie jest to Urzad Gminy) - rodzice musza w terminie do 14 dni
    zglosic to, ze w czesci nieruchomosci prowadzona jest DG i zostanie
    im naliczony stosownie wiekszy podatek od tej czesci nieruchomosci.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 3. Data: 2003-05-13 21:10:05
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam

    > Oplata jest tylko tam, gdzie rodzice placa podatek od nieruchomosci

    Wiem że nic takiego nie płacą i oni też mówią że nie. Więc o co chodzi?
    Pozdrawiam
    Bartek
    P.S. Dzięki za pomoc

  • 4. Data: 2003-05-13 22:00:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2003, Bartek wrote:

> [...]
    >+
    >+ Wiem że nic takiego nie płacą i oni też mówią że nie. Więc o co chodzi?

    O podatek od nieruchomości :)
    Czy to jest lokal we wspólnocie mieszkaniowej, która ma zarządcę ?
    Może podatek płacą jakoś pośrednio (znaczy: ktoś w ich imieniu ?)...
    Nie jest tego wiele, to może nie zauważyli ;) - ale MF wyrówna
    katastralnym, nie ma strachu :>
    A jeśli nie płacą choć powinni - to nie wiem co zrobić, bo właściciel
    jest zobowiązany dopilnować zgłoszenia i płacić ! Iść do UM/UG
    (żeby naliczyli) ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-05-14 16:07:52
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    > Czy to jest lokal we wspólnocie mieszkaniowej, która ma zarządcę ?

    Mieszkanie spółdzielcze wykupione na własność

    > Może podatek płacą jakoś pośrednio (znaczy: ktoś w ich imieniu ?)...
    > Nie jest tego wiele, to może nie zauważyli ;) - ale MF wyrówna
    > katastralnym, nie ma strachu :>

    Nie bardzo rozumiem?

    Pozdrawiam
    Bartek
    Dziękuję za pomoc bo nie chcę szczelić gafy

  • 6. Data: 2003-05-14 16:58:37
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm>

    Bartek wrote:

    > Mieszkanie spółdzielcze wykupione na własność
    W pierwszym poscie napisales, ze chcesz DG prowadzic w *domu*...

    > Nie bardzo rozumiem?
    Wkrotce MNP Kolotko wprowadzi podatek katastralny, czyli jakis procent
    (~2% ?) od wartosci nieruchomosci rocznie.
    Wydaje mi sie, ze zgode na prowadzenie DG w lokalu musi wydac wlasciciel
    budynku, czyli w Twoim przypadku spoldzielnia (bo to oni placa podatek
    od nieruchomosci) - IMHO tam rodzice powinni to zglosic.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 7. Data: 2003-05-14 21:06:50
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    > W pierwszym poscie napisales, ze chcesz DG prowadzic w *domu*...
    Potocznie sie przecież mówi ide do domu, a nie do mieszkania.
    Ale ok mój błąd i brak precyzji.

    > Wydaje mi sie, ze zgode na prowadzenie DG w lokalu musi wydac wlasciciel

    > budynku, czyli w Twoim przypadku spoldzielnia (bo to oni placa podatek
    > od nieruchomosci) - IMHO tam rodzice powinni to zglosic.
    O jej aż tak, a jeśli mają wykupione na własność?

  • 8. Data: 2003-05-27 13:55:08
    Od: "Monika" <m...@c...com.pl>

    Z tego co wiem, od umowy uzyczenia placi sie podatek zryczaltowany tak jak
    od umowy najmu, czy dzierzawy. Nie pamietam jednak ile on wynosi, sprawdz w
    ustawie o podatku dochodowym od osob fizycznych.
    Pozdrawiam
    Monika

  • 9. Data: 2003-05-28 05:47:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Monika napisał:
    > Z tego co wiem, od umowy uzyczenia placi sie podatek zryczaltowany tak jak
    > od umowy najmu, czy dzierzawy. Nie pamietam jednak ile on wynosi, sprawdz w
    > ustawie o podatku dochodowym od osob fizycznych.

    Monika, piłaś???

    Od czego niby ma byc ten ryczałtowy podatek? Wiesz chociaż w
    przybliżeniu co to jest użyczenie?
    Dlaczego pleciesz zanim sprawdzisz?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-05-28 12:11:33
    Od: "Monika" <m...@c...com.pl>

    Tak Maddy, dobrze wiem co to jest uzyczenie i wiem rowniez, ze z definicji
    uzyczajacy nie ma z tego zadnych korzysci.. Mozliwe, ze w przypadku I grupy
    podatkowej (rodzice) tego podatku nie ma, natomiast gdy uzyczasz obcej
    osobie placisz od tego podatek, jako ze jest to tzw. nieodplatne
    udostepnienie i jestem tego absolutnie pewna. Od 1 stycznia 2003 roku mozna
    wybrac zryczaltowana forme. Przykro mi, bo jest to bardzo niekorzystne, ale
    jednak tak jest.
    Pozdrawiam
    Monika