  • 1. Data: 2010-06-08 17:34:11
    Temat: Czy za korekty fvat do zera cos mi grozi ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Jest taki temat : swojego czasu cos "kupilem" w firmie jako firma. Tak
    naprawde to dopoki nie zaplacilem za towar nie nalezal on do mnie i kupno
    nie doszlo do skutku (zgodnie z umowa). Towr wrocil do sprzedawcy, ale przez
    trzy lata trwala przepychanka. Sprzedawca kazal zaplacic, ja odmawialem
    (zgodnie z umowa na pismie). W koncu sprzedawca odpuscil bo nie mial szans
    na wygrana. No i teraz sie pyta, czy wyrazam zgode na korekte (podpisanie)
    wystawionych wczesniej faktur do zera. Na logike dla mnie to juz koniec
    sprawy i tyle.
    Ale pytanie : czy nie ma moze w tym jakiejs pulapki o ktorej nie pomyslalem
    ?

    Fantom

  • 2. Data: 2010-06-08 17:51:41
    Temat: Re: Czy za korekty fvat do zera cos mi grozi ?
    Od: <s...@a...pl>

    > Jest taki temat : swojego czasu cos "kupilem" w firmie jako firma. Tak
    > naprawde to dopoki nie zaplacilem za towar nie nalezal on do mnie i kupno nie
    > doszlo do skutku (zgodnie z umowa).

    W takim razie co dokumentowała faktura VAT, skoro nie było sprzedaży?

  • 3. Data: 2010-06-08 18:03:49
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > W takim razie co dokumentowała faktura VAT, skoro nie było sprzedaży?

    No wlasnie. Dlatego byla przepychanka. Wg sprzedawcy sprzedaz towaru
    nastapila.

    Fantom

  • 4. Data: 2010-06-08 18:24:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Fantom wrote:
> [...]
    > naprawde to dopoki nie zaplacilem za towar nie nalezal on do mnie i
    > kupno nie doszlo do skutku (zgodnie z umowa).

    Zaraz to kupiłeś czy kupno nie doszło do skutku?

  • 5. Data: 2010-06-08 18:53:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Jun 2010 13:24:33 -0500, witek napisał(a):

    > Zaraz to kupiłeś czy kupno nie doszło do skutku?

    Chciałbym zwrócić uwagę, że w wypadku VAT fakt "kupna" ma bardzo małe
    znaczenie. Ważniejsze pytanie brzmi: czy towar został mu wydany.

  • 6. Data: 2010-06-08 19:00:22
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Chciałbym zwrócić uwagę, że w wypadku VAT fakt "kupna" ma bardzo małe
    > znaczenie. Ważniejsze pytanie brzmi: czy towar został mu wydany.

    Co do sprzedania czy wydania towaru, to temat poruszylem tu :
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/45d6f2350a1dc7b/a958de9a8ea7a058

    Teraz chodzi mi tylko o kwestie tych korekt

    Fantom

  • 7. Data: 2010-06-08 22:59:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jun 2010, s...@a...pl wrote:

    > W takim razie co dokumentowała faktura VAT, skoro nie było sprzedaży?

    "Wydanie". Bardzo zbliżone znaczeniowo do cywilnoprawnego "posiadania"
    (a raczej "przejścia posiadania"), choć określone innymi słowy
    (nie wiem po co i dlaczego innymi, może ustawodawca wie, a może
    wie ten co jakiś haczyk w tym zaszył).

    Podstawowa rzecz przy VAT: VAT *nie należy się* od transakcji sprzedaży,
    być może z drobnymi wyjątkami ;)
    W ustawie jest odrębna, lokalna dla VAT definicja pojęcia "sprzedaż"
    która nie pokrywa się z cywilnoprawnym znaczeniem umowy sprzedaży.

    Art.7.1:

    Przeczytać trzeba powoli i na spokojnie :D

    Na mój gust wszelkie formy takiego wydania, obojętnie czy była to
    cywilnoprawna "sprzedaż na próbę", "sprzedaż z prawem odkupu" czy
    też "użyczenie pod zastaw wartości celem pomacania przed prawdopodobną
    sprzedażą" po równi kwalifikują się do wystawienia f-ry VAT.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-06-08 23:27:42
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > też "użyczenie pod zastaw wartości celem pomacania przed prawdopodobną
    > sprzedażą" po równi kwalifikują się do wystawienia f-ry VAT.

    Przeczytałem i... zgadzam się. Dzięki za nakierowanie.

  • 9. Data: 2010-06-09 08:01:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Jun 2010 21:00:22 +0200, Fantom napisał(a):

    > Teraz chodzi mi tylko o kwestie tych korekt

    Nie widzę żadnej możliwości żeby ich przyjęcie miało czymś "grozić"