  • Data: 2006-03-10 20:37:30
    Temat: Re: Czy zawsze w Polsce były podatki?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
    news:duq2ne$ceh$1@news.onet.pl...

    W latach 80-tych często się zmieniały. Nie jestem pewny,
    > czy w sumie były wyższe.
    > ZTCP w obuwnictwie: buty skórzane ok. 40%, ze sztucznej skóry ok. 25%,
    > naprawy ok. 8%, ortopedyczne ok. 2-5%.
    > W którymś roku najniżej opodatkowano rusznikarzy (władza lubiła
    polowania?),
    > najwyżej produkcję kart do gry.

    Mozna sobie sprawdzic w Leksie.
    Jesli chodzi o podatek dochodowy i wyrownawczy - ogromna progresja -
    praktycznie az do 85%. Nie dalo rady calkowicie legalnie stac sie bogaczem.
    W podatkach od wynagrodzen lagodniejsza progresja - od 0,75% do 30%. Ciezko
    chyba jednak bylo zalapac sie na robote za najwyzsza pensje :) - no chyba,
    ze jako I Sekretarz :)

    Pozdrawiam
    SDD