eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku? › Re: Czy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku?
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do
    uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku?
    Date: Fri, 21 Dec 2007 19:50:12 +0100

    s...@a...pl wrote:

    > Art. 45.1. ustawy PIT
    > Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według
    > ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w
    > roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku
    > podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.
    >
    > Zeznanie jest o wysokosci dochodu/straty w roku podatkowym. A zatem
    > zeznanie to dotyczy okresu od 00:00:00,00  1 stycznia do 23:59:59:99 31
    > grudnia. Składając zeznanie w trakcie trwania tego okresu (nieważne czy 15
    > maja 15:00 czy 31 grudnia 22:00) zeznanie to nie bedzie dotyczyć roku
> [...]

    Wg. mnie zeznanie nadal jest zeznaniem "o wysokości osiągniętego dochodu w
    roku podatkowym", nawet jeżeli zostanie złożone kilka minut przed końcem
    tego roku.

    Argument o Bogu i o tym że nie da się nic przewidzieć można odłożyć do
    szuflady - podaj mi przykład kiedy wątkotwórca będzie miał dochód wbrew
    swojej woli?

    A nawet jakby taki miał, to zacytowany przez ciebie przepis nakazuje złożyć
    zeznanie:

    a. wg. ustalonego wzoru
    b. zeznanie ma być o wysokości osiągniętego dochodu/straty.
    c. dochód/strata wykazany na zeznaniu ma być osiągnięty w roku podatkowym.
    d. zeznanie ma być złożone przed 30 kwietnia następnego roku.

    Więc (duże IMHO) jeżeli ktoś powiedzmy 1 czerwca 2008 roku dojdzie do
    wniosku że już zarobił co jego, i w tym roku ani grosza więcej nie zarobi,
    może od razu złożyć zeznanie, bo:

    a. jest spełnione (o ile już jest dany wzór).
    b. jest to niewątpliwie zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu/straty
    c. niewątpliwie dochód na zeznaniu będzie osiągnięty w 2008 roku.
    d. jest niewątpliwie złożone przed 30 kwietniem 2009 r.

    Jeżeli potem się zdarzy temu komuś zarobić, to jest obowiązany złożyć
    korektę.

    p. m.