  • 11. Data: 2003-01-23 13:40:28
    Temat: Re: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    > Masz wszystkie problemy związane z zatrudnieniem pracownika: rejestry
    > wynagrodzeń, urlopy, chorobowe, ZUS-y, PIT-y, Inspekcję Pracy, etc.
    > Ale od strony działalności gospodarczej wszystko jest OK. Tylko warunek
    > kolega musi wykonywać prace wchodzące bezpośrednio w zakres prac firmy
    > - to nie może być np księgowy, lub kierowca

    Na ryczalcie tylko karta przychodow - 1 strona, urlop - wypisze raz w roku
    caly i dostanie (na papierze) gruszkowe i spokoj, ZUS wyliczy platnik i
    wydrukuje (tylko 2 kartki wiecej niz ja sam), no i PIT 4 (1/4 etatu to i tak
    0 podatku). Zakres dzialalnosci mozna oczywiscie rozszerzyc.
    I w ten sposob konsolidujac sily mozna przeciwstawic sie fiskusowi (i
    jeszcze wyjdzie to taniej).

  • 12. Data: 2003-01-23 13:41:50
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    > I jesczcze uzupełnienie na ZUSie zyskasz gdy jego penja będzie >= 800 zł
    > Jeśli nie to tracisz

    Dlaczego mam tracic, 1/2 etatu place polowe zusu, 1/4 place cwierc
    (dokladnie od polowy podstawy 800 - 400 i 200 zl)

  • 13. Data: 2003-01-23 13:42:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, Maciej Bebenek wrote:
    [...]
    >+ Najbardziej spodobal mi sie fragment:
    >+
    >+ "Zmianę przepisów przeoczyła też większość doradców podatkowych.

    A mi raczej:
    +++
    Wiceminister w resorcie pracy i gospodarki Krzysztof Pater powiedział nam
    w œrodę, że nic o tej sprawie nie słyszał. Obiecał, że jš zbada i w
    czwartek powie nam, co o tym sšdzi.
    ---

    No comments... :(

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-01-23 15:53:13
    Od: witek <w...@p...gazeta.pl>

    bromden wrote:
    > http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI2003/updf2003/updf
    1.html

    > Art. 5a. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    > 6) pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność
    > gospodarczą w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej, z wyjątkiem
    > działalności, o której mowa w art. 13.
    >
    > a art. 13. to m. in.:
    > Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której
    > mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się:
    > 8) przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na podstawie umowy
    > zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:

    Czyli jak wystawiam fakture, nie mam umowy o dzielo lub umowy zlecenia,
    to jestem juz normalym przedsiebiorca? Tak?

    witek

  • 15. Data: 2003-01-23 16:56:28
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Ale od strony działalności gospodarczej wszystko jest OK. Tylko warunek
    > kolega musi wykonywać prace wchodzące bezpośrednio w zakres prac firmy
    > - to nie może być np księgowy, lub kierowca

    No wlasnie, czy mozesz podac namiary na podstawę prawną,
    (albo cytat, chocby mniej wiecej z glowy)
    dotyczącą właśnie tego zaostrzenia sprawy (że musi taki a nie
    inny rodzaj pracy wykonywac)?

    Dzieki,

    Latet

  • 16. Data: 2003-01-23 16:59:04
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]

    prawnej lub przedsiębiorcy - jeżeli podatnik wykonuje te usługi
    wyłącznie dla potrzeb tych podmiotów i tego samego rodzaju usług nie

    Tu jest jasno napisane, ale dotyczy furtki nr 1 "na rzecz ludnosci",
    a nie furki nr 2 - "zatrudnienie kogos".

    Latet

  • 17. Data: 2003-01-23 17:03:10
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Czyli jak wystawiam fakture, nie mam umowy o dzielo lub umowy zlecenia,
    > to jestem juz normalym przedsiebiorca? Tak?

    NIE !!!

    Jakby tak bylo, jak sobie wymarzyles i napsiales,
    to by w ogole nie bylo problemu.

    A problem jest!

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 18. Data: 2003-01-23 17:04:48
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > +++
    > Wiceminister w resorcie pracy i gospodarki Krzysztof Pater powiedział nam
    > w środę, że nic o tej sprawie nie słyszał. Obiecał, że ją zbada i w
    > czwartek powie nam, co o tym sądzi.
    > No comments... :(

    Ale comment jest tu oczywisty - pan wicemister nie czyta tej grupy
    dyskusyjnej!
    W kazdym resorcie powinien byc 1 osobny dodatkowy wiceminister
    wyznaczony do czytania grup dyskusyjnych z danej dziedziny. Ech...
    rozmarzylem sie.

    Latet

  • 19. Data: 2003-01-23 17:19:50
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Konkretnie. Ja sie nie doczytalem. Z checia sie dowiem konkretow, bo w
    > wyborczej ich zabraklo, a z tego co czytam wynika co napisalem.

    Bardzo bym chcial, abys to Ty mial rację. Naprawdę.
    Mam nadzieje, ze sprawa szybko trafi do Trybynalu Konst.

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 20. Data: 2003-01-23 17:20:02
    Od: witek <w...@p...gazeta.pl>

    Latet wrote:

    > NIE !!!
    > Jakby tak bylo, jak sobie wymarzyles i napsiales,

    Ja to przeczytalem. Wskaz blad w moim rozumowaniu.