  • 21. Data: 2003-01-23 17:50:33
    Temat: Re: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, witek wrote:

    >+ Latet wrote:
    >+ >>>a art. 13. to m. in.:[...]
    >+ >>>8) przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na podstawie umowy
    >+ >>>zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    >+ >>
    >+ >>Czyli jak wystawiam fakture, nie mam umowy o dzielo lub umowy zlecenia,
    >+ >>to jestem juz normalym przedsiebiorca? Tak?
    >+ > NIE !!!
    >+ > Jakby tak bylo, jak sobie wymarzyles i napsiales,
    >+
    >+ Ja to przeczytalem. Wskaz blad w moim rozumowaniu.

    Mało czytałeś. A obowiązku wskazywania ci błędów nie mamy ;>,
    ale niech stracę; Kodeks Cywilny:
    +++
    Art. 60. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby
    dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się
    tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również
    przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli).
    Art. 65. § 1. Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego wymagają ze
    względu na okoliczności, w których złożone zostało, zasady współżycia
    społecznego oraz ustalone zwyczaje.

    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel
    umowy, aniżeli opierać się jej dosłownym brzmieniu.
    ---

    Wystawienie faktury oświadczniem woli jest, i to poważnym
    (bo pisemnym). Pozostaje zbadać jaką umowę f-ra dokumentuje
    (-> KC & wybór: sprzedaż, najem, dzierżawa, o dzieło,
    zlecenia, agencyjna,...)
    Jeśli da się podciągnąć pod umowę o dzieło lub zlecenie to
    lądujesz we wiadomym ci miejscu UoPDoOF.

    >+ > to by w ogole nie bylo problemu.
    >+ > A problem jest!
    >+
    >+ Konkretnie. Ja sie nie doczytalem. Z checia sie dowiem konkretow, bo w
    >+ wyborczej ich zabraklo, a z tego co czytam wynika co napisalem.

    No tak: ale czytasz "po łebkach" (czytając *tylko* gazety zawsze
    tak czytasz :]). Nazywam to "syndromem trawnika", bo pierwszy raz
    spotkałem się ze zjawiskiem przy takim 'wykładzie' :) "a. trawnik
    nie jest drogą publiczną; b. Kodeks Drogowy reguluje ruch na drogach
    publicznych, i nakazuje stosować również jego zasady poza owymi
    drogami c. w KD nie ma zasady która dotyczyłaby trawnika - ergo,
    na trawniku wolno parkować"
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2003-01-23 18:08:53
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    >W dzisiejszej wyborczej
    >
    >http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1285979.html

    Nie rozumiem w czym problem. Co przeszkadza nawet raz na miesiąc
    wystawić FV dla jakiegoś kolegi, znajomego, czy inną nie przeznaczoną
    dla ,,pracodawcy''?
    Ludzie mają dziwne problemy...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 23. Data: 2003-01-23 18:14:56
    Od: witek <w...@p...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zlecenia, agencyjna,...)
    > Jeśli da się podciągnąć pod umowę o dzieło lub zlecenie to
    > lądujesz we wiadomym ci miejscu UoPDoOF.

    Ok. To ma sens. Dzieki. Bede drazyc temat dalej.

    witek

  • 24. Data: 2003-01-23 18:46:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, Latet wrote:
    [...czyjeś, Latet strasznie tnie...]
    >+ > Ale od strony działalności gospodarczej wszystko jest OK. Tylko warunek
    >+ > kolega musi wykonywać prace wchodzące bezpośrednio w zakres prac firmy
    >+ > - to nie może być np księgowy, lub kierowca
    >+
    >+ No wlasnie, czy mozesz podac namiary na podstawę prawną,
    >+ (albo cytat, chocby mniej wiecej z glowy)
    >+ dotyczącą właśnie tego zaostrzenia sprawy (że musi taki a nie
    >+ inny rodzaj pracy wykonywac)?

    Odwróć pytanie: czy jest możliwe jednoczesne prowadzenie DG
    i wykonywanie umowy o pracę ?
    Jeśli tak - to "po czym poznać" co jest robione w ramach
    jednej, a co drugiej umowy ?
    A jeśli poznać - to czy można jednocześnie prowadzić DG
    i świadczyć umowy "osobiste" ?
    ...a jeśli tak, to po czym poznać które są "osobiste" ?? ;)

    IMHO - księgowy z definicji nie powoduje że stajesz się DG,
    *chyba* że świadczysz księgowość ;]
    Kierowca... można by się próbować bronić :), o ile twoja
    DG wymaga wyjazdów.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2003-01-23 19:08:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Nie rozumiem w czym problem. Co przeszkadza nawet raz na miesiąc
    > wystawić FV dla jakiegoś kolegi, znajomego, czy inną nie przeznaczoną
    > dla ,,pracodawcy''?
    > Ludzie mają dziwne problemy...

    Gdzies ci uciekła cały watek w którym przykładów była mnóstwo -np. jaka
    osoba fizyczna kupi u ciebie usługi servisowania kasy fiskalnej?
    A ja, jako księgowa, ale nie doradca podatkowy, jaką usługę z zakresu
    księgowości moge swiadczyc osobie fizycznej?

    A usługi zarządzania? Mam znajomych którzy maja spółke z o.o i swiadczą
    tej spółce usługi zarządu i reprezentacji jako podmioty gospodarcze.
    Biora od spółki po 6-8 tysięcy miesięcznie netto na fakturze.
    Wiesz ile kosztowałyby spółke składki od takich umów-zlecen albo o pracę?
    A jaka osoba fizyczna kupi od nich takie usługi?

    Żeby nie podpaśc pod "osobiste świadczenie usług" trzeba tą konkretna
    działalnośc wykonywac dla osób fizycznych, a nie jakąs inną.

    Księgowa która okazjonalnie sprzeda osobie fizycznej materiały biurowe
    nie wykonuje tym samym na rzecz tej osoby fizycznej usług księgowych,
    prawda?

    Tristan, klapki z oczu weg i rozejrzyj sie po świecie. Troszke dalej
    końca własnego nosa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 26. Data: 2003-01-23 19:31:48
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > A ja, jako księgowa, ale nie doradca podatkowy, jaką usługę z zakresu
    > księgowości moge swiadczyc osobie fizycznej?

    Uslugi ksiegowe. Jak OF ma taki kaprys i chce za to placic :-)

    Karol

  • 27. Data: 2003-01-23 19:35:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Uslugi ksiegowe. Jak OF ma taki kaprys i chce za to placic :-)

    Hmm.... ciekawe jakie konkretnie usługi?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 28. Data: 2003-01-23 19:45:33
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Hmm.... ciekawe jakie konkretnie usługi?
    >
    > Maddy

    może wypełnienie pitów za 2002 ?

    Piotr

  • 29. Data: 2003-01-23 19:47:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:

    > może wypełnienie pitów za 2002 ?

    To czynnośc doradztwa podatkowego.
    Masz jeszcze jakies pomysły? Bo ja nie...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 30. Data: 2003-01-23 20:04:40
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > To czynnośc doradztwa podatkowego.
    > Masz jeszcze jakies pomysły? Bo ja nie...
    >
    > Maddy

    Nie upieram się :)
    Myślałem tylko, że zebranie papierów do kupy kwalifikuje się pod księgowość.
    Nie sądziłem, że doradcy podatkowi potrafią sumować :))
    słyszałem tylko dzieleniu, a sumowanie to podstawowa operacja księgowych ;)

    OK, trudny temat :-|

    Piotr