  • 21. Data: 2010-08-10 19:27:58
    Temat: Re: DG i kosz pracy własnej
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2010 o 19:48:02 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > A nawet jakby się liczyła, to jaka różnica czy właściciel DG zapłaci
    > podatek od zysku DG, czy podatek zysku z umowy z samym sobą?

    Np. wtedy może sobie wybrać z DG podatek liniowy, a prywatnie zapłacić
    progresywny ;)

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2010-08-11 05:02:58
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 10-08-2010 18:35, P.apa5.merf pisze:
    > może tak: masz do wykonania pracę, możesz ją wykonać na wiele sposobów,
    > możesz wynająć pracownika, możesz kupić maszynę, możesz tą pracę wykonać
    > osobiście i teraz załóżmy że tą pracę zarówno maszyna jak i pracownik
    > wykona
    > za 100zł, więc w tych przypadkach zawsze będę miał koszty 100zł. czy jeśli
    > tą pracę wykonam osobiście to stanie się cud tuska i jakimś cudem
    > wpadnie mi
    > 100zł do kieszeni z nikąd i za nic?:O)

    za wykonanie pracy: 1000,00 zł

    pracownik (maszyna) koszt: 100,00 zł
    1000,00 - 100,00 = 900,00 zł

    jak wykonasz pracę osobiście NIE WYDASZ 100,00 zł, a więc
    zostanie ci w kieszeni 1000,00 zł
    czyli 1000,00 - 900,00 = 100,00 zł <-- tu zdarzył się cud, wpadło ci do
    kieszeni dodatkowe 100,00 zł

    Argument, że też ponosisz koszty pracując osobiście bo musisz się ubrać
    i zjeść jest bez sensu. Jak zapłacisz pracownikowi te 100,00 to nadal
    musisz się ubrać i coś zjeść, pomimo tego, że tej pracy nie wykonasz
    osobiście.

    W słowniku ortograficznym znajdziesz rozwiązanie wielu innych twoich
    problemów.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2010-08-12 22:01:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2010, P.apa5.merf wrote:

    > czy te pieniądze bedę miał ja, czy pracownik to jest bez znaczenia, bo
    > żednej pracy nie da się wykonać za darmo,

    Ale NIKOGO NIE OBCHODZI PRACA.
    Ten kto dostanie pieniądze ma zapłacić podatek, kropka.

    > więc nawet jeśli tą kasę dostanę
    > ja to ją muszę wydać na to samo na co wydał by ją pracownik, prawda?:O)

    No więc ZAMIAST pracownika to Ty zapłacisz podatek.
    A arytmetyczną :P przyczyną opodatkowania jest niemożliwość zaliczenia
    zarobku w koszty, co w tym trudnego?

    > ok, ale tu chodzi o podatki, jeśli zarobi pracownik to podatek ok prałi,
    > jeśli pracuje właściciel to też zapłaci podatek jak pracownik, a DG zapłaci
    > podatek kiedy będzie miało zysk:O)

    Ty chyba czegoś nie rozumiesz.
    DG OF nie ma osobowości prawnej - właściciel występuje "wprost".
    Nie ma pośrednika.
    "Zarobek DG" to jest *zarobek właściciela*.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2010-08-13 14:50:58
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    Órzytkownik "Kviat" napisał:
    > za wykonanie pracy: 1000,00 zł
    > pracownik (maszyna) koszt: 100,00 zł
    > 1000,00 - 100,00 = 900,00 zł

    ty zaraz zakłądasz jedyną optymistyczną wersję, a może być tak:
    za wykonanie pracy 100zł
    pracownik (maszyna) koszt: 150zł
    100 - 150 = -50zł :O)

> [...]
    > się ubrać i coś zjeść, pomimo tego, że tej pracy nie wykonasz osobiście.

    wybacz, ale jak ty myślisz że ktoś kto pracuje je, ubiera się, za tyle samo
    co ktoś kto nie pracuje?:O)
    jesteś poważny, czy mama ci gotuje i ubiera?:O)

  • 25. Data: 2010-08-13 14:51:03
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    Órzytkownik "cef" napisał:

    > O proszę, jest ktoś, kto chciałby dobrowolnie wspomagać ZUS.
    > Troll nie troll - składka się liczy :-)

    o tym zusie nie pomyślałem:O)
    ale wydaje mi się że osoba pracująca i jednocześnie prowadząca DG nie płaci
    ZUSU podwójnie, tylko raz, mylę się?:O)

  • 26. Data: 2010-08-13 14:51:07
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    Órzytkownik "mvoicem" napisał:

    > A nawet jakby się liczyła, to jaka różnica czy właściciel DG zapłaci
    > podatek od zysku DG, czy podatek zysku z umowy z samym sobą?

    róznica jest ogromna, a nawet jakby nie było wcale, to jest różnica prezy
    płaceniu podatkiu z DG, gdy tą pracę jednak ktoś wykonuje niż w przypadku
    gdy ta praca jakoś cudownie się sama miałaby wykonywać (koszty:O)

  • 27. Data: 2010-08-13 19:14:58
    Temat: Re: Re: DG i kosz pracy własnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010, P.apa5.merf wrote:

    > ty zaraz zakłądasz jedyną optymistyczną wersję, a może być tak:
    > za wykonanie pracy 100zł
    > pracownik (maszyna) koszt: 150zł
    > 100 - 150 = -50zł :O)

    Przepisy przewidują taki przypadek.
    Zgłaszasz w US stratę, podatku nie ma a stratę można rozliczyć
    (odliczyć od zarobku) *z tego samego źródła* w przeciągu 5 lat
    (z tego samego źródła -> nie można straty ze sprzedaży akcji
    odliczyć od zarobku z DG ani na odwrót, stratę z DG można odliczyć
    tylko od zarobku z DG).

    > wybacz, ale jak ty myślisz że ktoś kto pracuje je, ubiera się, za tyle samo
    > co ktoś kto nie pracuje?:O)

    Umówmy się że argument "Kwiata" był nienajlepiej trafiony: USu nie
    obchodzi czy zarobione pieniądze wyda "na ubranie się" pracodawca
    czy pracownik.
    *Ten kto zarobił* ma zapłacić podatek, a ubieranie się nie jest
    kosztem (wyjątkiem jest ubieranie się wynikłe z BHP lub innych
    podobnych przepisów lub w inny sposób "ściśle związane z DG", znaczy
    jak ubranie nadaje się do celów osobistych to nie jest kosztem).

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2010-08-13 19:19:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010, P.apa5.merf wrote:

    > ale wydaje mi się że osoba pracująca i jednocześnie prowadząca DG nie płaci
    > ZUSU podwójnie, tylko raz, mylę się?:O)

    Owszem, mylisz się jak chodzi o wersję którą przedstawiasz.
    "Zwolnienie z ZUS" dotyczy przypadku pracy "u kogoś" :)

    Niezależnie od faktu założenia co do "pracy u siebie wprost", bo nie
    można zatrudnić samego siebie w 1-osobowej DG (nie ma prawnej możliwości
    zawarcia umowy z samym sobą co Ci już pisano), to próba "obejścia" tej
    konstrukcji np. w ten sposób że założyć jednoosobową spzoo (mającą
    osobowość prawną) w której się zatrudnisz, spowoduje że będziesz musiał
    zapłacić dwa razy ZUS.
    Na dodatek notariusz się ucieszy :P (wszystkie akty między spzoo jako
    "twoją własnością" a Tobą będzie musiał niejako "zatwierdzać" notariusz
    bo inaczej będą nieważne).

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-08-13 19:29:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > róznica jest ogromna, a nawet jakby nie było wcale, to jest różnica prezy
    > płaceniu podatkiu z DG, gdy tą pracę jednak ktoś wykonuje niż w przypadku
    > gdy ta praca jakoś cudownie się sama miałaby wykonywać (koszty:O)

    Jakoś nie umiesz przyjąć do wiadomości oczywistej rzeczy: jeśli
    pracownik zarobi (niezależnie, czy to będzie osoba trzecia, czy też
    byłby to "pracownik u siebie" - i niezależnie czy chcesz rozważać
    Twoją teoretyczną a niedopuszczalną prawnie koncepcję "pracy u siebie"
    czy obejść możliwą konstrukcją z własną jednoosobową spzoo, nadal
    *ZAPŁACISZ PODATEK*.
    W roli pracownika.

    Uparłeś się na te "koszty" jakniewiemco :], a koszty sprowadzają się
    do tego że *KTO INNY ODPROWADZI PODATEK*.
    Zapłacisz go i tak *Ty* - w wynagrodzeniu które ten ktoś zapłaci.

    Masz trzy wersje:
    - 2000 zysku i 360 zł podatku zapłaconego przez siebie (w przypadku
    jak to przedsiębiorca sam zarobi)
    - 2000 zysku i 360 zł podatku zapłaconego przez pracownika
    (jak przedsiębiorca wyszedł "na zero", bo 100% zysku wypłacił
    jako wynagrodzenie i *u siebie* zaliczył jako koszt)
    - 2*1000 zł i 2*180 zł podatku dochodowego, zapłaconego w ten
    sposób, bo 1000 zł dostał pracownik a 1000 zł zostawił sobie
    przedsiębiorca

    Albo dowolny inny podział.

    I teraz pytanie: GDZIE TY WIDZISZ RÓZNICĘ?
    Albo inaczej: co Ci - we względach fiskalnych - daje ów magiczny
    "koszt pracy"?
    I TAK to *TY* musisz zapłacić 360 zł podatku dochodowego.
    Albo wprost (jak swój podatek) albo pośrednio (jako podatek
    stanowiący część wynagrodzenia).

    Oczywiście pomijam:
    - sprawę ZUS
    - sprawę "kwoty wolnej"
    ...i podobne drobiazgi, być może naruszające "rozliczenie drobnej
    kwoty", ale nie wpływające na rozliczenie *przyrostu* zarobku
    z p. widzenia podatku dochodowego.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2010-08-13 21:32:21
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 13-08-2010 16:50, P.apa5.merf pisze:

    > ty zaraz zakłądasz jedyną optymistyczną wersję,

    Nie zakładam żadnej wersji. Twoja teoria jest bez sensu i chciałeś w
    cudowny sposób uzyskać 100 zł. Cudu dokonałem, a inne twoje warianty
    (wersje?) nie staną się przez to bardziej sensowne.

    Pozdrawiam
    Piotr