  • 11. Data: 2010-08-09 10:09:54
    Temat: Re: DG i kosz pracy własnej
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 9 Sie, 11:47, "P.apa5.merf" <g...@o...pl> wrote:

    > ok, może się nie wpisuje, ale przecież gdy zamiast sam za****ć, usiade sobie
    > z nogami na biurku, walnę browca a w tym czasie do roboty najmę pracownika,
    > to jednak w koszty jego pensję wrzucę, a z logicznego punktu widzenia nic
    > sie nie zmieniło, pracownik wykonał taką samą pracę, więc o co chodzi?:O)

    chodzi o drobnostkę: poniesiony koszt.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2010-08-09 10:22:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-08-2010 11:47, P.apa5.merf pisze:

    > normalnie, jak zatrudnisz pracownika to jego wynagrodzenie wrzucasz w
    > koszty
    > prawda?:O)

    > może nie czepijajmy się kurczowo definicji, ja tych pieniędzy mogę wcale
    > nie
    > brać, ale z drugiej strony czy to znaczy że istnieje praca za darmo?:O)

    Właściciel za swoją pracę ma prawo do całego zysku. Ile wypracuje ponad
    koszty - tyle jego.

    > może konkretniej mi chodzi o to jak zakwalifikować pracę własną w
    > księgowości?:O)

    Wcale.

    > bo jeśli maszyna mi pracuje to jej pracę, amortyzację i inne pierdoły
    > wrzucam w koszta,

    Ale najpierw zapłaciłeś za tą maszynę, za prąd do niej albo paliwo i
    inne "pierdoły". Wydałeś pieniądze (lub wydasz - jak weźmiesz na kredyt
    czy w leasing - uściślenie dla czepialskich).

    A tak w ogóle co to jest "praca maszyny" w przełożeniu na koszty, skoro
    nie amortyzacja i nie "pierdoły"?

    > jak mi pracuje pracownik podobnie

    Ale w koszty wrzucasz żywe pieniądze które mu wypłaciłeś, a nie jakąś
    wyimaginowaną wartość pracy.
    Jak pracownik kosztuje cię 1500zł a przychód z jego pracy wyniesie 2500
    to ten tysiąc jest Twój pewnie nie przyjdzie Ci do głowy oddać go
    pracownikowi.

    A jak wypracuje tylko 1000zł to albo to kiepski pracownik albo z Ciebie
    kiepski biznesmen.

    > ,m ale jak ja dam
    > pracuje
    > to co?:O)

    A cały zysk to czyj jest?

    > wynagrodzenie z pracy jako przychód, to takie dziwne?:O)

    Twoim wynagrodzeniem jest zysk.
    Chcesz odpisywać zysk w koszty???

    I dla uściślenia - jak nie masz zysku to faktycznie pracujesz "za
    darmo". Taka jest kolej rzeczy jak się jest przedsiębiorcą.

    Jak Ci ta sytuacja nie odpowiada, to zatrudnij się na etat.
    Nie każdy jest stworzony do tego, żeby prowadzić własny biznes.
    Znam paru takich którzy są świetnymi pracownikami, fachowcami w swojej
    dziedzinie, za to próba założenia firmy w branży, którą znają od
    podszewki, skończyła się wielkim fiaskiem i rozczarowaniem.
    Pierwszym rozczarowaniem był fakt, że nagle pieniążki przestały
    regularnie wpływać a zaczęły obficie wypływać, bo żeby rozbujać firmę
    trzeba było zacząć od inwestycji.

    I teraz znowu są świetnymi pracownikami u kogoś.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2010-08-09 13:14:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Aug 2010, P.apa5.merf wrote:

> [...]
    > to jednak w koszty jego pensję wrzucę, a z logicznego punktu widzenia nic

    Ustal sam ze sobą: te pieniądze za pracę będziesz miał Ty, czy może
    jednak pracownik?

    > pracownik wykonał taką samą pracę, więc o co chodzi?:O)

    O to jak mniemam, że w takim układzie to *on* zapłaci podatek,
    bo *on* zarobił. I nikogo nie obchodzi czy on pracował, płaci
    z tego tytułu że zarobił[1].
    Jeśli *Ty* zarabiasz, to płacisz podatek od tego co zarobiłeś,
    niezależnie czy pracowałeś czy nie.
    Jeśli zarobicie obaj, tj. to co zarobił pracownik podzielisz między
    niego i siebie (właściciela), to każdy zapłaci podatek od swojej
    częsci.
    W czym problem?

    > z drugiej strony dajmy na to raz pracuję i mam dochody i jest wszystko ok,
    > ale co się dzieje kiedy pracuje i nie mam dochodu, że tej pracy nie było?:O)

    Praca nie jest żadnym kryterium opodatkowania, poza zaliczeniem do
    właściwego "źródła". Podatek płaci się dlatego że dostaje się pieniądze,
    nie dlatego, że się pracuje!

    [1] jest ograniczenie po stronie *kosztów* - dla rozliczającego się
    na zasadach ogólnych, ale nie po stronie przychodów.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-08-09 13:28:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > normalnie, jak zatrudnisz pracownika to jego wynagrodzenie wrzucasz w koszty
    > prawda?:O)

    No i nie mam tych pieniędzy, prawda?
    Podatek płaci się dlatego, że się ZAROBIŁO, na zasadach ogólnych:
    od zysku. Jeśli wypłacisz zarobek (w 100%) pracownikowi, to Ty *NIE
    ZAROBISZ*. Więc nie zapłacisz podatku.
    Za to pracownik zarobił - więc zapłaci.
    Skarb Państwa dostanie podatek od *zarobionych* pieniędzy, od
    tego *kto zarobił*.

    > może nie czepijajmy się kurczowo definicji, ja tych pieniędzy mogę wcale nie
    > brać, ale z drugiej strony czy to znaczy że istnieje praca za darmo?:O)

    Zamieszanie powoduje używanie słownikowego pojęcia "pracy", mimo
    istnienia definicji kodeksowej w KP.
    W pojęciu słownikowym oczywiście - pracę wykonuje zarówno spływająca
    rzeka jak i prowadzący DG, i w tym rozumieniu jak najbardziej
    mogą one być "za darmo".

    > może konkretniej mi chodzi o to jak zakwalifikować pracę własną
    > w księgowości?:O)

    *NIJAK*.

    > bo jeśli maszyna mi pracuje to jej pracę,

    Nie, pracy maszyny NIE WRZUCASZ W KOSZT.

    > amortyzację i inne pierdoły wrzucam w koszta,

    Wszystko na kwitki dotyczące pieniędzy które *wydałeś* lub
    *jesteś winien* (i będziesz musiał zapłacić).
    Wydatki na prąd (potrzebny na pracę maszyny), na olej, na
    przyjazd technika od konserwacji. Ale *NIE* "pracę maszyny".

    Czy Ty naprawdę nie rozumiesz, że koszt obrazuje WYDATEK, czyli
    pieniądze które musisz WYJĄĆ ze swojej kieszeni?
    Jak je tam chcesz ZOSTAWIĆ - to będzie to zysk. Do opodatkowania.

    > jak mi pracuje pracownik podobnie,

    Ale w koszty nie idzie to że on *PRACUJE*!
    Napisz to sobie wielkimi literami :P

    W koszty idzie fakt, że mu musisz *ZAPŁACIĆ*.

    > wynagrodzenie z pracy jako przychód, to takie dziwne?:O)

    Dziwne jest to, że chcesz je zaliczyć w koszt po stronie
    tego *kto zarabia*.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-08-10 16:35:56
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    Órzytkownik "Maddy" napisał:

    > Ale najpierw zapłaciłeś za tą maszynę, za prąd do niej albo paliwo i inne
    > "pierdoły". Wydałeś pieniądze (lub wydasz - jak weźmiesz na kredyt czy w
    > leasing - uściślenie dla czepialskich).

    czy ty uważasz że praca nie wymaga kosztuf?:O)

    > A tak w ogóle co to jest "praca maszyny" w przełożeniu na koszty, skoro
    > nie amortyzacja i nie "pierdoły"?

    może tak: masz do wykonania pracę, możesz ją wykonać na wiele sposobów,
    możesz wynająć pracownika, możesz kupić maszynę, możesz tą pracę wykonać
    osobiście i teraz załóżmy że tą pracę zarówno maszyna jak i pracownik wykona
    za 100zł, więc w tych przypadkach zawsze będę miał koszty 100zł. czy jeśli
    tą pracę wykonam osobiście to stanie się cud tuska i jakimś cudem wpadnie mi
    100zł do kieszeni z nikąd i za nic?:O)

    > Ale w koszty wrzucasz żywe pieniądze które mu wypłaciłeś, a nie jakąś
    > wyimaginowaną wartość pracy.

    czy ty uważasz że skoro pracownik potrzebuje pieniędzy żeby pracować, to
    właściciel pracując pieniędzy nie wydaje, a niby co je, pije, za co
    odpoczywa, kupuje nażędzia, ubrania robocze i inne pierdoły?:O)

> [...]
    > ten tysiąc jest Twój pewnie nie przyjdzie Ci do głowy oddać go
    > pracownikowi. A jak wypracuje tylko 1000zł to albo to kiepski pracownik

    ty postrzegasz DG wyłacznie przez zysk, a zysk to przychód minus koszta, a
    podatki płaci się od zysku (poza watem:O)

    > Twoim wynagrodzeniem jest zysk.
    > Chcesz odpisywać zysk w koszty???
    >
    > I dla uściślenia - jak nie masz zysku to faktycznie pracujesz "za darmo".
    > Taka jest kolej rzeczy jak się jest przedsiębiorcą.

    czy zysk mam czy nie to koszty na pracę ponoszę i chcę je tak zaksiegować,
    czyli odjąć od przychodu:O)
    czy uważasz że skoro nie będę miał zysku to pracuję za darmo?:O)
    czy uważasz że jest możliwe pracowanie zadarmo?:O)

> [...]
    > Pierwszym rozczarowaniem był fakt, że nagle pieniążki przestały regularnie
    > wpływać a zaczęły obficie wypływać, bo żeby rozbujać firmę trzeba było

    wybacz, ale to czy jest się pracownikiem, czy prowadzi DG nie zależy od
    jakiegoś sfojego widzimisie czy czyichś predyskozycji, ale zależy wyłącznie
    od posiadanego kapitału, bądź jego braku, jak nie masz kasy to jakbyś się
    nie zestał firmy nie poiprowadzisz, a jak masz kasę to cghoćbyś był
    największym debilem jak np: kulczyk to i tak dziesiąrtki firm założysz i
    zatrudnisz setki pracownikuf:O)

  • 16. Data: 2010-08-10 16:35:58
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    > Ustal sam ze sobą: te pieniądze za pracę będziesz miał Ty, czy może
    > jednak pracownik?

    czy te pieniądze bedę miał ja, czy pracownik to jest bez znaczenia, bo
    żednej pracy nie da się wykonać za darmo, więc nawet jeśli tą kasę dostanę
    ja to ją muszę wydać na to samo na co wydał by ją pracownik, prawda?:O)

> [...]
    > z tego tytułu że zarobił[1].
    > Jeśli *Ty* zarabiasz, to płacisz podatek od tego co zarobiłeś,

    ok, ale tu chodzi o podatki, jeśli zarobi pracownik to podatek ok prałi,
    jeśli pracuje właściciel to też zapłaci podatek jak pracownik, a DG zapłaci
    podatek kiedy będzie miało zysk:O)

  • 17. Data: 2010-08-10 16:36:00
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    > No i nie mam tych pieniędzy, prawda?

    a czy ty uważasz że jak nie zatrudnię pracownika i sam wykonam tą samą
    robotę to biby te pieniądze oszczędzę, czy ty myślisz że da się pracować za
    darmo?:O)

> [...]
    > W pojęciu słownikowym oczywiście - pracę wykonuje zarówno spływająca
    > rzeka jak i prowadzący DG, i w tym rozumieniu jak najbardziej

    ale zarówno pracownik jak i właściciel DG pracy za darmo nie wykona,
    prawda?:O)
    więc chcę tą pracę wrzucić w koszta, a podatek zapłącić od zysków z DG oraz
    od przychodu jako osoba fizyczna:O)

    pl, więc robię tak:
    włąsciciel DG zleca pewną pracę sobie, czyli osobie fizycznej, pałci sobie
    za to wynagrodfzenie, kture wrzuca w koszty DG, oraz traktuje jako przychód
    osoby fizycznej, teraz pasuje?:O)

  • 18. Data: 2010-08-10 17:06:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    P.apa5.merf wrote:

> [...]
    > sobie za to wynagrodfzenie, kture wrzuca w koszty DG, oraz traktuje
    > jako przychód osoby fizycznej, teraz pasuje?:O)

    O proszę, jest ktoś, kto chciałby dobrowolnie wspomagać ZUS.
    Troll nie troll - składka się liczy :-)

  • 19. Data: 2010-08-10 17:10:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-08-2010 18:36, P.apa5.merf pisze:

    > pl, więc robię tak:
    > włąsciciel DG zleca pewną pracę sobie, czyli osobie fizycznej,

    Umowa zawarta z samym sobą jest nieważna.

    I właściwie tu się sprawa kończy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2010-08-10 17:48:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.08.2010 19:10), Maddy wrote:

    > Umowa zawarta z samym sobą jest nieważna.
    >
    > I właściwie tu się sprawa kończy.

    A nawet jakby się liczyła, to jaka różnica czy właściciel DG zapłaci
    podatek od zysku DG, czy podatek zysku z umowy z samym sobą?

    p. m.