  • 1. Data: 2009-02-09 07:00:45
    Temat: DG i ubezpieczenie
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam
    Wiem że temat samochodu w DG był już wałkowany x razy ale jakoś nie
    znalazłem tego co mnie interesuje.
    Otóż czy jeśli wciągnę auto osobowe jako środek trwały do 1os.DG to czy będę
    musiał przerejestrować je "na firmę"?
    Pytam oczywiście pod kątem ubezpieczenia a raczej braku zniżek na owe dla
    aut firmowych...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-02-09 07:38:03
    Temat: Re: DG i ubezpieczenie
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Piotr pisze:
    > Witam
    > Wiem ?e temat samochodu w DG by? ju? wa?kowany x razy ale jako? nie
    > znalaz?em tego co mnie interesuje.
    > Otó? czy je?li wci?gne auto osobowe jako ?rodek trwa?y do 1os.DG to czy bede
    > musia? przerejestrowaae je "na firme"?

    nie

  • 3. Data: 2009-02-09 08:30:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 09 Feb 2009 08:00:45 +0100, Piotr napisał(a):

> [...]
    > bede musia? przerejestrowaae je "na firme"? Pytam oczywi?cie pod k?tem
    > ubezpieczenia a raczej braku zni?ek na owe dla aut firmowych...

    Radek odpowiedział.
    Ale pamiętaj o konsekwencjach dotyczących ważności ubezpieczenia a być
    może także odpowiedzialności karnej za fałszywe oświadczenie w umowie
    ubezpieczenia.

  • 4. Data: 2009-02-09 14:30:57
    Od: Piotr <P...@f...pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > musiał przerejestrować je "na firmę"?
    > Pytam oczywiście pod kątem ubezpieczenia a raczej braku zniżek na owe dla

    Nie jestem specjalistą, ale ja tak zrobiłem:

    - Kupiłem auto na DG (osoba fizyczna prow. dział. gosp.), w polu nabywca
    pełna nazwa firmy
    - Przy rejestracji auta dowód rejestracyjny jest wystawiany na osobę
    fizyczną - tam nie ma nazwy DG
    - Ubezpieczenie zawierasz pokazując dowód rejestracyjny - czyli osoba
    fizyczna. Niektóre ubezpieczalnie mają punkt "Samochód wykorzystywany do
    działalności gospodarczej" i tam trzeba zaznaczyć zgodnie z prawdą.

    Piotr

  • 5. Data: 2009-02-09 15:32:49
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "jureq" wycedził w wiadomości :

    > Ale pamiętaj o konsekwencjach dotyczących ważności ubezpieczenia a być
    > może także odpowiedzialności karnej za fałszywe oświadczenie w umowie
    > ubezpieczenia.
    No właśnie ja nie chcę nic kombinować.
    Chciałem właśnie wiedzieć jak to jest zgodnie z literą prawa.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2009-02-10 22:25:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2009, jureq wrote:

    > Radek odpowiedział.
    > Ale pamiętaj o konsekwencjach dotyczących ważności ubezpieczenia a być
    > może także odpowiedzialności karnej za fałszywe oświadczenie w umowie
    > ubezpieczenia.

    Moment.
    W umowach ubezpieczenia są jakieś zastrzeżenia "samochód nie będzie
    używany dla celów DG"?
    Bo przecież, jak o osobowość prawną chodzi, "firma to on" (Piotr)!

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-02-11 08:21:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 23:25:31 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > W umowach ubezpieczenia są jakieś zastrzeżenia "samochód nie będzie
    > używany dla celów DG"?

    Tak - w wielu firmach na druczku jest punkt, w którym zaznacza się czy
    samochód jest wykorzystywany w DG. Niektóre zniżki nie przysługują dla
    takiego samochodu.

  • 8. Data: 2009-02-11 10:48:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009, jureq wrote:

    > Tak - w wielu firmach na druczku jest punkt, w którym zaznacza się czy
    > samochód jest wykorzystywany w DG.

    No to pozostaje przyznać Ci rację.
    Podobnie oszustwem jest zakup "na paragon" z zamiarem późniejszej
    wymiany tegoż na f-rę "na firmę" (i IMO sprzedawcy odmawiający
    wymiany paragonu na taka fakturę mają rację, f-ra przysługuje
    ale "konsumencka").

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-02-13 19:24:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0902111145420.3616@quad>:

    > No to pozostaje przyznać Ci rację.
    > Podobnie oszustwem jest zakup "na paragon" z zamiarem późniejszej
    > wymiany tegoż na f-rę "na firmę"

    Kurde, w sklepie "dla mądrych" nie da się inaczej. Przy kasie dają
    paragon, i trza wędrować do POKu po fakturę ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-02-13 23:56:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2009, 'Tom N' wrote:

    > Kurde, w sklepie "dla mądrych" nie da się inaczej. Przy kasie dają
    > paragon, i trza wędrować do POKu po fakturę ;-)

    No dobra, naciągnąłem - nie wolno ukrywać faktu, że nie kupuje się
    w roli konsumenta :)
    A sprzedawca ma prawo nie wydać f-ry "zaraz", prawda.

    pzdr, Gotfryd