  • 1. Data: 2007-01-06 08:06:17
    Temat: DG paragony i FV
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl>

    Witam,
    prowadzę DG i wystawiam FV zarówno osobom prywatnym jak i firmom.
    Poczytałem trochę grupę i trochę zgłupiałem...

    1. Część faktur pochodzi z mojej własnej działalności /grafika/, a część
    z nich jest fakturami w pośredniczeniu usług innej firmy - tzn
    kupuję od firmy coś z rabatem i odsprzedaję po swojej cenie.

    2. W 2006 roku doszła mi jeszcze sprzedaż /początki/ biżuterii
    i na sprzedane towary wystawiałem PARAGONY.

    Teraz pytanie - czy w pierwszym przypadku jeśli osobom prywatnym
    wystawiąm FV za usługę w której pośredniczę też muszę wystawić paragon i go
    podpiąć do swojej kopii?

    W 2-gim przypadku - czy wystawiając PAragony przy sprzedaży biżuterii
    muszę mieć kasę fiskalną jeśli wszystko prowadzę w programie księgowym?
    Jakie są limity?

    --
    groups

  • 2. Data: 2007-01-06 08:13:39
    Temat: Re: DG paragony i FV
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl>

    PS. Biżuterię sprzedaję wysyłkowo lub w domu /siedziba/
    i w programie księgowym wystawiam PARAGON, a może
    w takim przypadku lepiej wystawiać osobom pryw. FV.?

    --
    groups

    Użytkownik "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl> napisał w
    wiadomości news:459f58a2$1@news.home.net.pl...

  • 3. Data: 2007-01-06 08:19:14
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > Teraz pytanie - czy w pierwszym przypadku jeśli osobom prywatnym
    > wystawiąm FV za usługę w której pośredniczę też muszę wystawić paragon i go

    fizycznym masz obowiązek wystawienia paragonu - jak chcą fakture to i tak
    wystawiasz paragon z kasy fiskalnej i podpinasz do kopi faktury, która zostaje u
    Ciebie

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-06 08:27:30
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > fizycznym masz obowiązek wystawienia paragonu - jak chcą fakture to i tak
    > wystawiasz paragon z kasy fiskalnej i podpinasz do kopi faktury, która

    Ale czy mam obowiązek posiadania w domu fizycznie kasy fiskalnej
    czy wystarczy program księgowy?
    Trochę bez sensu kasa stojąca w domu na biurku.

    --
    groups

  • 5. Data: 2007-01-06 08:45:27
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 06-01-2007 o 09:27:30 groups <g r o u p s [at] q u e s t [dot]
    <"pl>"> napisał:

    > Ale czy mam obowiązek posiadania w domu fizycznie kasy fiskalnej
    > czy wystarczy program księgowy?
    > Trochę bez sensu kasa stojąca w domu na biurku.

    Kupujesz małą kasę wielkości kalkulatora i trzymasz w szufladzie;)

    Piotr

  • 6. Data: 2007-01-06 09:56:42
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl>

    > Kupujesz małą kasę wielkości kalkulatora i trzymasz w szufladzie;)
    >
    > Piotr

    Ok, a co z limitem 20 000 PLN. Czy on jeszcze obowiączuje?
    Jeśli obowiązuje to czy limit tyczy się sprzedaży ogólnej czy tylko
    ba rzecz osób prywatnych?

    --
    groups

  • 7. Data: 2007-01-06 10:17:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.01.2007 groups <g> napisał/a:
> [...]
    >
    > W 2-gim przypadku - czy wystawiając PAragony przy sprzedaży biżuterii
    > muszę mieć kasę fiskalną jeśli wszystko prowadzę w programie księgowym?

    Jeśli sprzedajesz konsumentom biżuterię z udziałem metali szlachetnych,
    to powinieneś mieć kasę fiskalną od pierwszej zarobionej w ten sposób
    złotówki.

    P.S. Nazwę 'paragon' zarezerwujmy może dla paragonów fiskalnych, czyli takich
    z kasy. To, co teraz wystawiałeś, to nie jest paragon.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2007-01-06 10:20:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Ok, a co z limitem 20 000 PLN. Czy on jeszcze obowiączuje?
    > Jeśli obowiązuje to czy limit tyczy się sprzedaży ogólnej czy tylko
    > ba rzecz osób prywatnych?

    Tylko na rzecz konsumentów, ale nie dotyczy to towarów z udziałem metali
    szlachetnych i kilku innych produktów.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2007-01-06 10:33:39
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    groups napisał(a):

    > Ok, a co z limitem 20 000 PLN. Czy on jeszcze obowiączuje?
    > Jeśli obowiązuje to czy limit tyczy się sprzedaży ogólnej czy tylko
    > ba rzecz osób prywatnych?

    Kasy nie musisz mieć, dopóki sprzedaż osobom bez DG nie przekroczy
    limitu. Jednak wyroby zawierające metale szlachetne są z limitu
    wyłączone i musisz ich sprzedaż przepuścić przez kasę (tak samo sprzęt
    foto, rtv, nagrane nośniki z programami, danymi czy muzyką). Pojęcie
    "paragonu z programu księgowego" nie istnieje w przepisach. To nie jest
    żaden dokument w rodzaju paragonu fiskalnego. Można go traktować tylko
    jako dowód zakupu dla klienta w razie reklamacji.
    Andrzej

  • 10. Data: 2007-01-06 11:17:23
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl>

    .

> [...]
    > takich
    > z kasy. To, co teraz wystawiałeś, to nie jest paragon.

    jasne. ok.

    --
    groups