    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG, remanent końcowy
    Date: Sat, 3 Jan 2009 21:51:18 +0100

    On Sat, 3 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Chodzi mi o remanent końcowy w DG, uwględniający
    > wyposażenie (a nie ten standardowy na koniec roku)
    >
    > Pytanie - czy ten remanent też wpisuje się do KPiR

    IMO - skoro minister nie kazał, to nie trzeba.
    W rozporządzeniu nie widzę obowiązku (trzeba sporządzić, nie
    trzeba wpisywać).

    > i uwzględnia w wyliczeniu dochodu za ostatni rok
    > prowadzenia DG?

    Oblicza się *odrębny* przychód:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
    działalnoœci gospodarczej, dochód ustala się przy zastosowaniu
    do wartoœci ustalonej według cen zakupu pozostałych na dzień
    likwidacji towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych
    i pomocniczych, półwyrobów, wyrobów gotowych, braków i odpadków
    oraz rzeczowych składników majštku zwišzanego z wykonywanš działalnoœciš,
    nie będšcych œrodkami trwałymi - takiego wskaŸnika procentowego,
    jaki wynika z udziału dochodu w przychodach w okresie ostatnich
    trzech miesięcy poprzedzajšcych miesišc, w którym nastšpiła
    likwidacja działalnoœci, [...]
    ---

    ...oraz stosuje *odrębne* opodatkowanie:
    +++
    4. Podatek od dochodu, o którym mowa w art. 24 ust. 3, ustala się
    w formie ryczałtu w wysokoœci 10 % tego dochodu. Podatek jest
    płatny w terminie płatnoœci zaliczki za ostatni miesišc prowadzenia
    działalnoœci, a w przypadku podatników, którzy wybrali kwartalny
    sposób wpłacania zaliczek - w terminie płatnoœci zaliczki za ostatni
    kwartał prowadzenia działalnoœci.
    W tym przypadku podatnik jest obowišzany w terminie płatnoœci tego
    podatku złożyć w urzędzie skarbowym spis pozostałych na dzień likwidacji
    towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych,
    półwyrobów, wyrobów gotowych, braków i odpadków oraz rzeczowych
    składników majštku zwišzanego z wykonywanš działalnoœciš, w tym
    także dzieł sztuki, eksponatów muzealnych i aparatury audiowizualnej,
    niebędšcych œrodkami trwałymi, wycenionych według cen zakupu,
    jeżeli wydatki na ich nabycie zostały zaliczone do kosztów
    uzyskania przychodów.
    ---

    > od tego 19%*1000=190zł i do tego podatek od remanentu
    > końcowego 10%*200=20zł.

    Skoro ustala się *odrębny* przychód, to nie ustala się tego samego
    przychodu drugi raz :)

    > Więc logicznym dla mnie jest że remanent
    > kończący DG nie powinien brać udziału w wyliczeniu
    > dochodu z DG za ostatni rok jej prowadzenia,
    > ale niestety nie umiem znaleźć na to przepisu.

    Bo to działa w drugą stronę - jest przepis na przychód od remanentu
    końcowego i tyle, nie ma wzmianki w *innych* miejscach, ze tego
    remanentu się nie ujmuje.
    Co byś chciał, zeby w ustawie o PCC napisać że się nie ujmuje,
    w ustawie o podatku od nieruchomości napisać że się nie ujmuje
    ...i tak dalej?
    :D

    pzdr, Gotfryd