    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG, remanent końcowy
    Date: Sat, 03 Jan 2009 23:38:58 +0100

    Dnia 03-01-2009 o 21:51:18 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > IMO - skoro minister nie kazał, to nie trzeba.
    > W rozporządzeniu nie widzę obowiązku (trzeba sporządzić, nie
    > trzeba wpisywać).

    § 27. 1. Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi
    spisu z natury (...) na dzień 1 stycznia, na koniec każdego roku
    podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku podatkowego, a
    także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów wspólników lub

    > Oblicza się *odrębny* przychód:
    >
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    > +++
    > 3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
    > (...)
    > ---
    > ...oraz stosuje *odrębne* opodatkowanie:
    > +++
    > 4. Podatek od dochodu, o którym mowa w art. 24 ust. 3, ustala się
    > (...)

    To wiem

    > Skoro ustala się *odrębny* przychód, to nie ustala się tego samego
    > przychodu drugi raz :)

    Ale skoro wpisuje się ten remanent końcowy tak samo jak ten z Sylwestra,
    to IMVHO tak samo się ten remanent uwzględnia w wyliczeniu dochodu wg
    recepty z pkt 23 objasnień do kpir.

    > Bo to działa w drugą stronę - jest przepis na przychód od remanentu
    > końcowego i tyle, nie ma wzmianki w *innych* miejscach, ze tego
    > remanentu się nie ujmuje.
    > Co byś chciał, zeby w ustawie o PCC napisać że się nie ujmuje,
    > w ustawie o podatku od nieruchomości napisać że się nie ujmuje
    > ...i tak dalej?
    > :D

    Aj no nie ładnie tak się nabijać :-)

    Art. 24. 2. U podatników (...) dochodem z działalności jest różnica
    pomiędzy przychodem (...) a kosztami uzyskania powiększona o różnicę
    pomiędzy ****wartością remanentu końcowego**** i początkowego towarów
    handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów,
    wyrobów gotowych, braków i odpadków, jeżeli wartość remanentu końcowego
    jest wyższa niż wartość remanentu początkowego, lub pomniejszona o różnicę
    pomiędzy wartością remanentu początkowego i ****końcowego****, jeżeli
    wartość remanentu początkowego jest wyższa.

    IMHO to się stosuje też do zakończenia działalności, w końcu nie ma
    żadnego wyłączenia.
    Przy czym się trochę zagalopowałem, bo do wyliczenia tego dochodu nie
    wchodzi wyposażenie.
    Ale i tak jest zonk - skoro niesprzedane materiały i towary wypadają z
    kosztów, to najpierw się
    od nich płaci PIT, a potem jeszcze 10% ryczałt.

    I w tym kontekście ponawiam:

    :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek