    From: "cac" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - remont budynku
    Date: Sun, 6 Jan 2013 22:56:42 +0100

    Wracam po przeczytaniu rozdziału 4 ustawy. Jej język jest straszny dla
    mnie...
    Jednakże myślę że coś tam dla siebie z jej lektury przyswoiłem.

    Wracając do sprawy. Wydaje mi się, że nie dałoby rady amortyzować samego
    tylko ulepszenia (bez reszty wartości początkowej). Przepis mówi że to
    ulepszenie zwiększa wartość początkową środka.

    Zostawmy na chwilę remont.

    Moje pytanie 1:
    Otrzymałem darowiznę w 2011 i wtedy nie włączyłem jej do firmy i nie
    wpisałem w EŚT (choć ciągle wykonywałem w niej DG) i nic w niej nie
    remontowałem ani ulepszałem. Była to po prostu mój "prywatny" budynek.
    Pytanie, czy musiałem (miałem obowiązek) wpisać do EŚT darowany budynek w
    miesiącu po podpisaniu aktu notarialnego (przypomnę, że w nim wpisane było,
    że jest darowany na cele DG)?

    Czy też mogłem/mogę to zrobić w późniejszym czasie. Chodzi mi o to czy np.
    mogę "przenieść" budynek z "rąk swoich prywatnych" do "firmy" np. z dniem 1
    stycznia 2012 = od stycznia 2012 wpisać do EŚT i rozpocząć amortyzację?