    From: "cac" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - remont budynku
    Date: Mon, 7 Jan 2013 10:26:56 +0100

    nieuważnie czytałem... chyba sobie sam odpowiedziałem: art. 22n.4 -
    ujawnienie ŚT. (ze skutkiem art 22h.1.4)

    Mam możliwość wpisania do EŚT od początku roku (nie zmieni to nic w moich
    rozliczeniach miesięcznych z fiskusem więc wpisu mogę dokonać wstecz).

    Pytanie 2.

    Czy lepiej ŚT ujawnić od stycznia 2012 i ulepszyć remontem z dniem jego
    zakonczenia, czy ujawnić juz wyremontowany ŚT we wrześniu 2012.

    Czytałem również art. 22g - wyznaczanie wartości początkowej. Zakładam że
    wartośc początkowa będzie sumą:
    a) wartości budynku sprzed remontu (jest okreslona w akcie notarialnym)
    b) wartości remontu

    Tu mam pewną zagwozdke. Czy jeśli jest to DAROWIZNA od rodziców (de facto
    nie zapłaciłem za budynek, tylko za notariusza) to czy do wartości
    początkowej przyjmuję wartość określoną w akcie notarialnym (art. 22g.1.3)??
    Jest to dla mnie nielogiczne troche, tym bardziej ze potem te kwote
    amortyzując przez ileś tam lat pomniejszam ją swój przychód. Rozumiem
    wartosć remontu - tu koszty poniosłem z kieszeni realnie.