  • Data: 2014-11-14 23:18:08
    Temat: Re: DG vs umowa o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Nov 2014, W wrote:

    > jureq wystukał, co następuje:

    > Bo?

    ...wykazuje wszelkie cechy zlecenia i *nie* wykazuje cech dzieła.
    Dzieło robisz "kiedy chcesz", nie może polegać na nakazaniu
    elementów "ciągłości", masz terminowo przedstawić dzieło do odbioru
    i wtedy się je ocenia, a jak jest złe - każe poprawić.

    Można próbować takiej manipulacji: "umawiamy się, że codziennie rano
    system ma być gotowy do działania".
    ALE:
    - w tym momencie awarie w ciągu dnia nikogo nie obchodzą
    - "umowa na serię dzieł" jest umową nienazwaną (formalnie nienazwaną,
    w przepisach), określaną mianem "umowy ramowej", a do takiej umowy
    z mocy art.750 KC, stosuje się przepisy dotyczące zlecenia.
    Ten drugi argument jest "słabszy", bo można twierdzić że za
    umowę ramową się nie płaci :>, nie wiem jak byłoby z wygraniem
    sprawy przed sądem.
    Ale udowodnienie, że celem umowy jest "ciągłość" i "staranność"
    świadczenia (a nie jakość dzieła przedstawianego do odbioru)
    kładzie tę wersję na łopatki.
    Klops.
    Jak ZUSowi się zechce pofatygować, weźmie składki z odsetkami.

    pzdr, Gotfryd